۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84723740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین احیای شب‌های قدر در امامزاده‌های خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: آیین احیای شب‌های قدر در هشت امامزاده استان با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، هفت شهرستان بجنورد، جاجرم، گرمه، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی و تنها شهرستان فاروج در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد  به همین دلیل آیین احیای شب های قدر تنها در هشت امامزاده استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این مراسم در سه امامزاده غیبی و حمزه رضای شیروان و امامزاده سیدعباس بجنورد به صورت ویژه و در پنج امامزاده محمد باقر روستای اسفیدان بجنورد، امامزاده سیدجعفر اسفراین، امامزاده سیدجعفر روستای سیاهدشت، امامزاده عبدالرحمان روستای خرق فاروج و امامزاده نعمت الله روستای ایور گرمه به صورت محدود و در فضای باز برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: مراسم ویژه شب قدر در این امامزاده ها از ساعت 22 شب با قرآن خوانی آغاز می شود و با سخنرانی، مداحی و خواندن دعای جوشن کبیر تا ساعت یک بامداد ادامه دارد.

وی ادامه داد: به تمامی این اماکن مذهبی اعلام شده که رعایت تهویه مناسب در محل های بسته مانند شبستان الزامی است ضمن اینکه اطلاع رسانی از سوی هیات امنای این اماکن و بسیج محل مبنی بر عدم حضور بیماران خاص و افراد دارای بیماری های زمینه ای دارای ریسک بالا، کودکان و سالمندان در مراسم شب قدر انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha