هیات صلح بسیج حقوقدانان و امورایثارگران گلستان آغاز به کار کرد

گرگان - ایرنا - ربیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: هیات صلح بسیج حقوقدانان و امور ایثارگران این استان امروز سه شنبه در شهرستان گرگان آغاز کرد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری گلستان، یوسف مومنی در مراسم آغاز به کار این هیات صلح، گفت: اعضای هیات های صلح و صلح یاران که از خود مردم و متنفذین هستند، پیش از طرح پرونده در محاکم برای حل و فصل خصومت ورود می کنند.
وی افزود: هر کجا که امور مردم به دست خودشان سپرده شد، شاهد کاهش ورود پرونده ها به محاکم، آسیب‌های اجتماعی و اختلافات بوده ایم.
مومنی با اشاره به حجم بالای پرونده های ورودی به شورای حل اختلاف گرگان، تصریح کرد: سال قبل ۳۷ هزار پرونده به شعب شورای حل اختلاف این شهرستان وارد شد که با تلاش های اعضا و کارکنان، صلح یاران و هیات های صلح، نیمی از این پرونده ها با گذشت و  بخشش طرفین پرونده ها مختومه شد.
رییس شورای حل اختلاف مرکز گلستان تاکید کرد: امروز تلاش برای ایجاد صلح و دوستی در میان مردم ضروری است و به همین جهت ستاد ملی صبر گلستان سعی دارد با همکاری بسیج حقوقدانان، با تشکیل هیات صلح بسیج حقوقدانان و تلفیق دانش حقوقی، تفکر بسیجی و تجربه، فرهنگ حسنه صلح و سازش را در میان مردم ارتقا و توسعه بخشد.
وی در ادامه توسعه فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و استفاده از ظرفیت خود مردم در حل اختلافات را از جمله اهداف این هیات ها و صلح یاران برشمرد.
 در پایان این مراسم، احکام صلح یاران بسیجی حقوقدان استان به آنان اهدا شد.

 براساس گزارش دادگستری گلستان تاکنون در این استان ۱۳ هیات صلح فعال و خدمات به جامعه هدف ارایه می دهند.

استان گلستان واقع در شمال کشور دارای ۲ میلیون نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha