شورای اطلاع‌رسانی باید در بحث سیاست‌گذاری حوزه رسانه موثر باشد

ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران کل (اعضای اصلی) در جلسات شورای اطلاع رسانی گفت: این شورا از ارکان مهم در سیاست‌گذاری در حوزه رسانه و اطلاع رسانی است و باید در این عرصه موثر باشد.

به گزارش ایرنا، رضا ابراهیمی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حروجی مناسبی از جلسات این شورا در گذشته نداشته‌ایم، اظهار کرد: این سومین جلسه شوراست که در آن حضور دارم ولی عدم حضور برخی اعضا باعث شده تصمیم گیری مناسب در خصوص مصوبات نداشته باشد.

وی افزود: شاید برخی هنوز به اهمیت جایگاه این شورا پی نبرده باشند در حالیکه تلاش برای انعکاس خدمات دولت به مردم، انتقال مسایل و مشکلات جامعه و بررسی آنها در شورا و همچنین ارائه راهکار برای مقابله با هجمه‌های تبلیغی دشمنان از مهمترین وظایف شورا است.

ابراهیمی بر جریان سازی فضای رسانه‌ای استان برای مقابله با توطئه رسانای دشمنان و ناکارآمد جلوه دادن خدمات دولت و نظام تاکید کرد و گفت: کمیته‌های شورای اطلاع رسانی با تولید محتوا باید به این فضا ورود کرده و آن را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر اینکه در بیان دستاوردها و خدمات دولت به مردم با مشکلاتی رو به رو هستیم، اضافه کرد: یکی از مهمترین وظایف این شورا، سیاست گذاری در حوزه رسانه با هدف فرهنگ سازی در جامعه است که کمتر به این اصل مهم در شورا پرداخته شده که شاید یکی از دلایل آن عدم حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در جلسات باشد.

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از دبیرخانه شورا خواست زمان جلسات را از حداقل سه روز پیشتر به اطلاع مدیران و اعضای شورا برساند و از اعضای شورا نیز خواست براساس شرح وظایف، شخصا در جلسات حضور یافته و یا در صورت عدم امکان افراد ذیصلاح دستگاه مربوطه را به شورا معرفی کنند.

وی نداشتن خروجی مناسب از جلسات شورای مهمی چون اطلاع رسانی را نپذیرفت و تاکید کرد: مباحث کارشناسی باید در شورا تقویت شده و با تشکیل اتاق فکر متشکل از صاحب نظران حوزه رسانه و فضای مجازی استان، شورا را به سمت کاربردی شدن مصوبات و ارائه راهکارها برای بیان دستاوردهای دولت به مردم هدایت کرد.

به گزارش ایرنا، برخی از اعضای این جلسه با بیان نکته نظرات خود ضمن انتقاد به روند موجود خواستار بررسی کارشناسانه حوزه رسانه توسط متخصصان شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha