آب منطقه‌ای خراسان شمالی با سازمان تبلیغات اسلامی تفاهم نامه امضا کرد

بجنورد-ایرنا- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی از امضای تفاهمنامه همکاری این شرکت و سازمان تبلیغات اسلامی استان با هدف ترویج فرهنگ صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آب خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این شرکت در روز چهارشنبه، مهندس سیدعقیل مرتضوی اظهار داشت: این تفاهمنامه در راستای لزوم ترویج فرهنگ صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آب در بخش شرب، بهداشت و کشاورزی با استفاده از ظرفیت مبلغان و روحانیون امضا شده است.

وی گفت: بهره گیری مناسب از روحانیون و مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان و محرم و مناسبت‌های تبلیغی به منظور ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب، برگزاری گردهمایی مبلغان و روحانیون، برگزاری مسابقات فرهنگی و بهره گیری مناسب از امامان جماعت محله روستا ها از عمده اهداف و تعهدات تفاهم شده توسط اداره کل تبلیغات اسلامی است.

 مرتضوی برگزاری نشست هم اندیشی در روستاها با حضور امامان جماعت و کارشناسان منابع آب، تجلیل از روحانیون نمونه، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی برای مبلغان و روحانیون با موضوع صرفه جویی در مصرف آب و همچنین تهیه جوایز برای مسابقات فرهنگی از عمده تعهدات این شرکت برشمرد.

حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زراعی است که سالانه با توجه به شرایط آب و هوایی بین یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن نیز انواع محصول از آن برداشت می شود.

خراسان شمالی در ردیف استان های درگیر با خشکسالی هاست. در واقع این استان دومین استان کشور است که خشکسالی در آن ریشه ای چند ده ساله دارد و از دیگر سو دشتهای استان نیز با بحران مواجه اند.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

به گزارش ایرنا بیش از ۹۰ درصد مساحت استان در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد و میزان بارندگی در سال آبی جاری به شدت کاهش یافته است. لزوم صرفه جویی در این برهه زمانی بسیار مهم تلقی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha