۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۲۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84725881
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نماز باران عصر روز جمعه در مصلای شهر همدان اقامه می‌شود

همدان- ایرنا- رییس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: با توجه به بحران آب و کاهش نزولات آسمانی و درخواست مکرر مومنین روزه دار، مقرر شد تا نماز باران راس ساعت ۱۸ (فردا) روز جمعه دوم اردیبهشت در مصلای این شهر اقامه شود.

حجت الاسلام «سید مرتضی حسنی حلم» روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقامه نماز استسقا (طلب باران)، اظهار داشت: با توجه به بحران آب و کاهش نزولات آسمانی و درخواست مکرر مومنین روزه دار، نماز باران با حضور پرشور مومنین روزه دار در مصلای نماز جمعه شهر همدان اقامه شود.

وی خاطرنشان کرد: این نماز به امامت حجت اسلام «سید حسن فاضلیان» و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه در روایات اسلامی برای شرکت سالمندان و کودکان در نماز باران توصیه شده است، از عموم مردم دارالمومنین همدان خواست که در اقامه این نماز شرکت کنند. 

حجت الاسلام حسنی حلم خاطرنشان کرد: بنابر روایات تاریخی و احادیث پیامبران گذشته، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به این سنت عمل می‌کرده‌اند و دعایی به همین نام نیز در صحیفه سجادیه موجود است.

نماز باران عصر روز جمعه در مصلای شهر همدان اقامه می‌شود

وی اظهار داشت: نماز باران آیت الله سید محمد تقی خوانساری (ره) از معروف‌ترین نمازهای باران در تاریخ معاصر است که در زمان اشغال ایران در جنگ جهانی اول در بیابان‌های اطراف قم خوانده شد و باران بسیاری بارید.

نماز باران، مانند نماز عید فطر ۲ رکعتی و مستحب است که به صورت جماعت خوانده شود.

در ۲ رکعت این نماز، حمد و سوره به صورت بلند، در رکعت اول پنج قنوت و در رکعت دوم چهار قنوت خوانده می‌شود.

در این قنوت‌ها، می‌توان هر دعایی را خواند، ولی بهتر است که دعاهایی برای طلب باران همراه با صلوات خوانده شود.

مستحب است نمازگزاران سه روز پیش از اقامه نماز باران روزه بگیرند و پس از آن این نماز را پابرهنه همراه با پیران و کودکان در زیر آسمان بخوانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha