رصد توییتری نمایندگان؛ از رفع ممنوعیت صادرات گوجه و پیاز تا تحقق وعده‌های وزیر اقتصاد

تهران - ایرنا - شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه نظرات خود را درباره انتظار طلبکارانه اوکراین از ایران، افزایش نیافتن حقوق سربازان در سال جاری، امیدواری به دولت در مهار قیمت‌ها، تحقق وعده‌های وزیر اقتصاد و تعیین تکلیف قیمت ارز بیان کردند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتر خود نوشت: اوکراین در طول سالهای فشار اقتصادی و تحریم چه کمکی به ایران کرده یا به کدام قطعنامه‌ ضدایرانی رای منفی داده که اکنون طلبکارانه انتظار کمک از سوی جمهوری اسلامی را دارد؟ فاکتور ماجراجویی‌هایتان را برای همان کسانی بفرستید که شما را باد کردند!

سید کاظم موسوی ‌‏نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین هم در توییتی عنوان کرد: منطقه آزاد استان اردبیل از مطالبات جدی مردم و یکی از مهم‌ترین وعده‌های انتخاباتی بود که الحمدلله پنج شهرستان استان در قالب چهار نقطه از این امتیاز برخوردار خواهند شد. مجدداً بذل عنایات رئیس جمهور محبوب و مردمی همچنین دکتر سعید محمد، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

سید محسن دهنوی نماینده مردم تهران نیز توییت کرد: طبق گزارش‌های واصله از سربازان عزیز در سراسر کشور، حقوق واریزی به آن‌ها بابت فروردین ۱۴۰۱ افزایش نیافته است.

وی در این توییت افزود: در نامه‌ای به مسعود میرکاظمی رییس برنامه و بودجه یادآور شدم که قانون برای درج در کتاب‌ها نیست؛ باید اجرا شود. تا واریز ریال آخر حقوق سربازان، از بکارگیری همه ابزارهای نظارتی دست برنخواهم داشت.

همچنین علیرضا پاک‌فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در توییتی نوشت: نمایندگانی که در چند دوره مجلس در وضع قوانین اثر گذاشته‌اند، امروز به وضع موجود اعتراض می‌کنند. بنابراین آیین‌نامه داخلی مجلس باید تغییر کند و افراد بر اساس تخصص وارد کمیسیون‌ها شوند. اکنون ۵۰ درصد از نمایندگان در کمیسیون‌ها سرِ جای خود نیستند و تخصص ندارند.

مجتبی توانگر دیگر نماینده تهران هم در توییتر عنوان کرد: با پیگیری مجلس، وزارت جهاد کشاورزی متوجه شد که بخشنامه‌ ممنوعیت صادرات چهار محصول گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و پیاز، خلاف قانون است و باید لغو شود. اکنون صادرات این چهار محصول کشاورزی ممنوع نیست.

رصد توییتری نمایندگان؛ از رفع ممنوعیت صادرات گوجه و پیاز تا تحقق وعده‌های وزیر اقتصاد

جبار کوچکی نژاد ‌‏نماینده مردم شهرستان رشت نیز با هشتگ پیگری مشکلات حوزه انتخابیه، توییت کرد: آقای شیخان؛ همیشه مسیرت انحرافی است...، بنده سوال می کنم: چرا حق جوانان رشتی را ضایع کرده اید و بیش از ۷۰ نفر از نزدیکان خود را در دخانیات استخدام کرده اید؟ انحراف عامل اصلی نفاق و مافیاست.

محمد شیخان سرپرست شرکت دخانیات ایران است.

وی در توییت دیگری خطاب به مخاطبی که نامشخص است، با هشتگ پیگیری حقوق مردم، عنوان کرد: آقای... نهادهای امنیتی مراقب شما، رئیس شما و رئیس گروه انحرافی شما هستند...  ارتباط گیری شما با مرتاض های هندی و انگلیسی، نکند اطلاعات کشور را به بیگانگان دهید...

همچنین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان در توییتی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نوشت: ایجاد شغل با یک میلیون تومان، راضی سازی کارگران و بازنشستگان پیشکش، چون امیدی نداریم از پس وظایفتان برآیید. این را همه می‌دانند. حداقل کارمندان تحت مدیریت‌تان را راضی نگهدارید که اینگونه از شدت فشار وتبعیض به حیاط وزرارتخانه سرازیر نشوند. ضعف و ناکارآمدی هم حدی دارد جناب عبدالملکی!

رصد توییتری نمایندگان؛ از رفع ممنوعیت صادرات گوجه و پیاز تا تحقق وعده‌های وزیر اقتصاد

وی در توییت دیگری عنوان کرد: فشار تورم بر سفره ومعیشت مردم قابل انکار نیست. اما بخش مهمی از این تورم، پیامد گرانی دلار از سال ۹۸ است که آثار آن به تازگی در قیمت کالاها وخدمات منعکس شده است. لذا با تخلیه این فشار و نیز اتخاذ تدابیر مناسب از سوی دولت پرکار آقای رئیسی می‌توان امیدوار بود افزایش قیمت‌ها مهار شود.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان هم در واکنش به پیروزی تیم آلومینیوم اراک، در حساب مجازی خود توییت کرد: ضمن تبریک راهیابی تیم فوتبال آلومینیوم اراک به مرحله فینال جام حذفی به مردم شریف استان و خداقوت به کادرفنی و بازیکنان این تیم، امیدوارم با کسب عنوان قهرمانی در این جام توسط فوتبالیست های شایسته این تیم، شادی هواداران تیم آلومینیم و عموم مردم استان مرکزی کامل شود.

عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران نیز در همین ارتباط در توییتی نوشت: تبریک به تیم اصیل و همیشه قهرمان و با غیرت نساجی مازندران و همه هواداران پرشور و وفادار قائمشهر و به امید پیروزی در دیدار فینال و حضور در لیگ قهرمانان آسیا.

همچنین علی بابایی کارنامی ‏‏نماینده مردم ساری و میاندرود توییت کرد: حضور هزاران نفری اهالی خطه شمال در ورزشگاه آزادی هم نشان از غیرت مازندرانی داشته و هم نشان قدمت نساجی است. به امید حضور قدرتمند نساجی مازندران  در آسیا

مصطفی نخعی نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه هم در توییتر عنوان کرد: به وزیر محترم راه و شهرسازی در خصوص جاده های مواصلاتی استان و حوزه انتخابیه، خصوصا مسدود بودن جاده نهبندان_شهداد و وضعیت فاجعه بار جاده های روستایی تذکر دادم.

روح‌الله نجابت ‏‏‏نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز با هشتگ شفافیت، توییت کرد: خداقوت به وزیراقتصاد که تمام همت خودرا صرف تحقق وعده‌هایی که داده می‌کند. شفاف شدن صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی،کار بزرگی بود که برای نخستین بار صورت پذیرفت. ازجمله مهمترین شرکت‌ها می‌توان به ایدرو، ملی فولاد ایران، نفت فلات قاره، ایمیدرو و راه‌آهن جمهوری اسلامی اشاره کرد.

همچنین علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در توییتر با انتشار تصویری از شهادت تعدادی از مردم افغانستان در انفجارهای اخیر، نوشت: یا اهل العالم! بای ذنب قتلت؟!

رصد توییتری نمایندگان؛ از رفع ممنوعیت صادرات گوجه و پیاز تا تحقق وعده‌های وزیر اقتصاد

فاطمه محمدبیگی ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز هم در رشته توییتی عنوان کرد: بارها برای تسریع در روند رسیدگی به طرح شفافیت آرای نمایندگان اقدام کردیم، اما این موضوع انجام نشد. در نهایت طرح شفافیت قوای سه‌گانه مطرح شد، طرحی با کلیات خوب اما ایراداتی در جزئیات؛ از این رو به آن رأی مثبت دادیم تا نکات مثبت طرح قبلی را در این طرح پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: با این حال به دلیل کامل ندانستن طرح فعلی، به همراه جمعی از نمایندگان در نامه ای به هیات رئیسه مجلس خواستار ارائه آرای خود جهت انتشار داوطلبانه شدم. ما همچنان بر آن عهد که با خداوند و مردم عزیز بستیم، هستیم؛ ان شاءالله.

رصد توییتری نمایندگان؛ از رفع ممنوعیت صادرات گوجه و پیاز تا تحقق وعده‌های وزیر اقتصاد

کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد نیز توییت کرد: بعد از شنیدن خبر تجمع رانندگان در مقابل مجلس به میان آنها رفتم. مطالبات به حقی دارند که پیگیری و انجام آنها را وظیفه‌ی وزارت صمت می‌دانم. به این قشر زحمت‌کش اطمینان دادم من و همکارانم جهت پیگیری خواسته های ایشان از ظرفیت مجلس استفاده می‌کنیم.

همچنین مهدی اسماعیلی نماینده مردم شهرستان میانه در توییتر نوشت: ایران با صراحت کامل اعلام کرده بود که تسلیح کرانه باختری را در دستور کار دارد. طوفانی که امروز صهیونیست‌ها درو می‌کنند ثمره بادی است که قبلا کاشته‌اند. فریاد ای‌والله را از این پس در سرزمین های اشغالی زیاد خواهید شنید.

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان هم توییت کرد: در آشفته بازار وضعیت اقتصادی ناشی از سوءمدیریت، تحریم های ظالمانه، نفوذ اژدهای هفت سر فساد و رانت، سالانه بالغ بر هشت میلیارد دلار بودجه به ارز ترجیحی اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: اختلاف عددی ارز ترجیحی با نیمایی بالغ بر ۱۶۰ هزار میلیارد تومان است که در سفره مردم دیده نمی شود و موجب تشکیل پرونده های کوچک و بزرگ سوءاستفاده از ارز ترجیحی در محاکم قضائی گردیده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف قیمت ارز به نفع سفره های مردم، نه نفع جیب های گشاد و شکم های متورم شده از رانت و فساد ضرورتی است که باید یک بار برای همیشه بدان پرداخت و به این ظلم بزرگ به بیت‌المال و مردم خاتمه داد.

احمد نادری نماینده مردم تهران نیز در توییتر با هشتگ جان ایران جان افغانستان و با انتشار تصویری از یک کودک کشته شده افغانستانی در انفجارهای اخیر این کشور، نوشت: گنجشک هایی‌ که چنین نقش زمینند، دلبندهای جان ختم المرسلین ند، پرکنده هستند و پراکنده؛ خدایا، این صحنه هارا کاش پیغمبر نبینند، جان می دهند و جرم شان جرم کمی نیست، اینها محبان امیرالمومنین ند، از شانه های خسته زینب بپرسید، کوچکترین تابوت ها، سنگین ترینند.

رصد توییتری نمایندگان؛ از رفع ممنوعیت صادرات گوجه و پیاز تا تحقق وعده‌های وزیر اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha