۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 1238
کد خبر: 84726278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت گندم و کلزا در خرمشهر آغاز شد

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱
کد خبر: 84726278
برداشت گندم و کلزا در خرمشهر آغاز شد

آبادان – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: برداشت گندم و کلزا از زمین های کشاورزی غرب کارون، شلمچه و حفارشرقی این شهرستان توسط ۶۰ دستگاه کمباین آغاز شد.

یعقوب دارمی‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۱۹ هزار تن گندم از سطح ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر برداشت شود.
وی عمده ارقام محصول کشت شده گندم را چمران ۲ و مهرگان بیان کرد و گفت: در سال زارعی گذشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم از سطح ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی غرب کارون، حفارشرقی و شلمچه برداشت و به ۲ مرکز خرید کفیشه و کارخانه آرد خرمشهر تحویل داده شد.

دارمی زاده از  برداشت جو از زمین‌های کشاورزی خرمشهر خبر داد و گفت: برداشت محصول جو از سطح  سه هزار هکتار در خرمشهر آغاز شده است.
وی از آماده شدن ۲ مرکز خرید محصول با نرخ تضمینی خبر داد و افزود: پنج گروه بازرسی در قالب ۱۵ نفر از کارشناسان در زمان برداشت بر عملیات نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به برداشت کلزا گفت: برداشت دانه روغنی کلزا نیز با هشت دستگاه کمباین آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۳۳ تن دانه روغنی کلزا از سطح ۴۴۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به مدت ۱۰ روز برداشت شود.

دارمی‌زاده گفت: یک مرکز خرید در سطح شهرستان خرمشهر محصول کلزا را از کشاورزان با قیمت تضمینی خریداری می‌کند.
وی قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا  را ۱۵۰ هزار ریال بیان کرد و ادامه داد: سال زراعی گذشته ۷۶۶ تن محصول کلزا از سطح ۷۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر برداشت شد.

خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha