ورودی‌های شهر اردبیل بی‌نشاط و آشفته است/ از نظرات کارشناسان زبده برای ایجاد جذابیت شهری استفاده شود

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: ورودی‌های اردبیل بی‌نشاط و آشفته است و برای ساماندهی این ورودی‌ها باید از نظرات کارشناسان و متخصصان شهری استفاده شود.

به گزارش ایرنا ، سیدحامد عاملی روز چهارشنبه در جلسه عمران شهری افزود: برای ایجاد فضاهای نشاط‌آور در محیط‌های شهری و از جمله ورودی‌های اردبیل باید ضمن طراحی‌های متناسب، تمام نیازمندی‌ها از جمله کاربری‌های اقتصادی، پایانه‌های مسافری و اماکن تفریحی و اقامتی به صورت منظم لحاظ شود.

وی با بیان اینکه ورودی‌های شهر اردبیل مناسب نیست و در طراحی شهری مشکل اساسی وجود دارد، خواستار جلب همکاری مشاوران متخصص برای ساماندهی و زیباسازی ورودی‌های شهر شد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر مطالبه جدی مردم و ضرورت اساسی شهر است و برای نظم بخشی به ورود گردشگران و فعالیت‌های اقتصادی باید این موضوع به صورت جدی پیگیری و اجرا شود.

عاملی آینده‌نگری در تدوین برنامه‌های اجرایی برای ساماندهی ورودی‌های شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به رشد و توسعه شهر و محور قرار گرفتن ورودی‌ها برای فعالیت‌های صادراتی ، لازم است برنامه‌ریزی‌ها بر اساس آینده‌نگری و با وسعت نظر انجام شود. 

وی افزود: در طراحی‌های شهری توجه به ایجاد کارهای ارزشمند و دارای جذابیت برای بلند مدت نیز باید مدنظر متولیان و شهرداری قرار بگیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به برخی از برنامه‌های دارای اولویت برای ساماندهی به ورودی‌ها و خروج آهن‌فروشان و اصناف مزاحم از داخل شهر خاطرنشان کرد: پیگیری تعیین تکلیف زمین مورد نظر برای احداث بازار آهن‌فروشان و تصویب تعهدات زمانی برای احداث و اسکان این صنف و تلاش برای اخذ مجوزها و کاربری زمین مشخص شده شهرک لجستیکی و انتقال برخی اصناف مزاحم به این منطقه از جمله برنامه‌های دارای اولویت شهری است.

عاملی همچنین خواستار تسریع در تکمیل پل نیایش اردبیل تا پایان شهریورماه شد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ انتخاب شده ، خواستار ارائه طرح گردشگری و اقتصادی در حدفاصل پل نیایش تا میدان بسیج شد.

 استاندار اردبیل همچنین بر تدوین طراحی‌های تخصصی برای چهار ورودی شهر اردبیل با همفکری صاحبنظران تا نیمه اول اردیبهشت ماه تاکید کرد و خواستار توجه جدی به ساماندهی این ورودی‌ها شد.

در این جلسه که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، شهردار و جمعی از مدیران حضور داشتند، ضمن بررسی طرح ساماندهی ورودی‌های اردبیل از سمت میدان وحدت، میدان بسیج، ورودی اردبیل از سمت خلخال و دروازه آستارا،  تعیین تکلیف تقاطع‌های غیرهمسطح مصوب شورا و تسریع در اجرای پل‌های در دست احداث شهر اردبیل نیز مورد تاکید قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha