۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲:۰۶
کد خبر: 84726910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شب دلداگی در کیش

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲:۰۶
کد خبر: 84726910
شب دلداگی در کیش

کیش - ایرنا - احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حالی در جزیره کیش برگزار شد که از نقطه نقطه آن ندای الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب به گوش می‌رسید، ندایی که صاحبانش آمده بودند تا در شب دلدادگب دل به مهربان‌ترین مهربان‌ها بسپارند.

به گزارش ایرنا، مصلای کیش از شامگاه چهارشنبه تا بامداد پنجشنبه همزمان با اولین شب قدر میزبان عاشقانی بود که آمده بودند در شب ضربت خوردن مولای متقیان با طلب عفو و مغفرت از درگاه الهی آرزوهای خود را به گوش حق تعالی برسانند.

عاشقانی که با هم نوای یا رحمن و یا رحیم سردادند و در شب رستگاری هم نوا شدند و بهترین انیس و رفیق را صدا زدند تا عقده دل بگشایند و مقابل معبود سر بر خاک بنهند.

پس از ۲ سال به دلیل شیوع بیماری کرونا، آیین های احیا و عزاداری با حضور ائمه جمعه و جماعات، مردم مومن و خداجوی این جزیره در مساجد و حسینیه ها برگزار  و این آیین از ساعتی پس از افطار آغاز و تا سحرگاه نیز ادامه دارد و مردم از این فرصت برای راز و نیاز با معبود و طلب بخشش بهره می گیرند.

خیلی از شب زنده داران جوانانی بودند که آرزوهای بزرگی از سعادت بشری تا رهایی جهان از دام کرونا، سلامتی هم نوعان و عزت ایران و هرآنچه که در دلشان بوددر سر داشتند و پاسی از شب را به امید سپیدی بخت و روزگارشان سپری کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha