کارشناس هواشناسی: وزش باد در برخی مناطق خراسان رضوی افزایش می یابد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای، امروز در برخی از مناطق استان شاهد افزایش سرعت وزش باد خواهیم بود.

زهرا عنایتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از فردا نیز با نفوذ سامانه بارشی، شاهد افزایش ابرناکی و افزایش سرعت وزش باد خواهیم بود که از روز شنبه با کاهش ۲ تا چهار درجه ای دمای روانه وقوع بارش‌های رگباری، همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ و آبگرفتگی به ویژه در نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس بیشترین حجم بارش از بعد از ظهر روز جمعه تا صبح شنبه رخ خواهد داد و این در حالی است تا روز دوشنبه، بارش پراکنده برای برخی مناطق شمالی استان دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای شهر مشهد بین ۱۱ و ۲۴ درجه بالای صفر در نوسان بود افزود: پیش بینی می شود دمای هوای امروز مشهد در گرمترین ساعات به ۲۶ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ۱۳ درجه بالای صفر برسد.

عنایتی افزود: در این مدت، قوچان با ۶ درجه بالای صفر و داورزن با ۲۸ درجه بالای صفر به ترتیب به عنوان خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط خراسان رضوی به ثبت رسیدند همچنین در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از سبزوار با ۳۲ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha