۱۰ کیلومتر از مسیر کریدور بزرگراهی شمال غرب کشور در مهاباد آماده افتتاح است

مهاباد - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰ کیلومتر دیگر از مسیر کریدور بزرگراهی شمال غرب کشور در مهاباد آماده افتتاح است و تا ۲ ماه آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

محسن حمزه لو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ٣٠ درصد پروژه کوریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی واقع شدە و بخش جنوبی آن به محور ارومیه - مهاباد - میاندوآب مربوط می‌شود که با توجه به اهمیت بالای این محور بەدلیل تلفات بالای جادەای، که تکمیل آن در اولویت کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ١٧ کیلومتر از این محور تعریض و به بزرگراه تبدیل شد و با توجە بە وعدەای که بە مردم دادەایم، تلاش خواهیم کرد در کمتر از ۲ ماه آینده بیش از ١٠ کیلومتر دیگر از این مسیر زیر بار ترافیکی بردە شود.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی است، ادامه داد: افتتاح رسمی این ٢٧ کیلومتر از بزرگراه ارومیە - مهاباد - میاندوآب، سهم بسزایی در کاهش تصادفات و تلفات جادەای خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، مسیر کریدور بزرگراهی غرب کشور از مرز بازرگان در شمال آذربایجان‌غربی آغاز شده و با عبور از آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خوزستان و بندر امام خمینی (ره) ختم می‌شود.

از این مسیر، ۳۰۰ کیلومتر در آذربایجان‌غربی و ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان قرار دارد که ۶ تونل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر، ۱۱ تقاطع غیرهمسطح و هزار و ۲۰ متر پل در این منطقه ساخته می‌شود.

اواسط هفته جاری مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی با دعوت نماینده مهاباد به منظور بازدید از طرح‌های راهسازی و مساکن ملی به مهاباد سفر کرده و از روند اجرای کریدور شمال به جنوب بازدید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha