تولید تختال و آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان رکورد زد

بندرعباس- ایرنا- معاون بهره برداری فولاد هرمزگان گفت: آهن اسفنجی با تولید ۱۶۵ هزار و ۱۰۱ تن و تختال با تولید ۱۵۰ هزار و ۴۹۵ تن در فروردین ماه امسال در این شرکت رکورد زد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فولاد هرمزگان، سید اصغر مدنی روز پنجشنبه در تشریح کسب این رکورد در فولاد هرمزگان افزود: رکوردهای قبلی در ناحیه فولادسازی ۱۴۷ هزار و ۵۰۱ تن در آذرماه ۱۴۰۰ و رکورد قبلی در ناحیه احیا مستقیم ۱۶۳ هزار و ۵۲۳ تن در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ است.
 وی تحقق این رکوردها را حاصل یکپارچگی، همدلی، تلاش و عزم کارکنان با انگیزه فولاد هرمزگان و همچنین برنامه ریزی صحیح برای افزایش تولید از ابتدای سال دانست.
  معاون بهره برداری فولاد هرمزگان در تشریح کسب رکوردهای اخیر اظهارداشت: فولاد هرمزگان با وچود مشکلات تامین انرژی به عنوان یک شرکت صنعتی مادر ،با توجه به وظیفه ای که در تامین تختال شرکت های نوردکار در راستای افزایش تولید در صنعت کشور دارد، همواره با تمام توان مصمم بر تولید با تمام ظرفیت اسمی خود است، اما تولید بالاتر از ظرفیت اسمی یک برنامه ریزی صحیح و فنی در تمام سطوح شرکت را می طلبد تا همه واحدها در انجام وظایف محوله کوچک ترین نقصی نداشته باشند. 
مدنی ابرازداشت: با مدیریت مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، نقص ها و موانع تولید در همه قسمت ها به حداقل رسیده و با برنامه دقیقی که از ابتدای سالجاری انجام شد، توانستیم در هر ۲ ناحیه فولادسازی و احیا مستقیم بالاتر از ظرفیت اسمی، تولید داشته باشیم که این یک درخشش با ارزش برای کارکنان و موفقیت بزرگ برای شرکت فولاد است. 
معاون بهره برداری فولاد هرمزگان در ادامه با تشریح دلایل فنی کسب رکورد در ناحیه فولاد سازی گفت: 
کاهش توقف های اضطراری و کاهش پاور آن کوره های قوس الکتریک، افزایش سرعت ریخته گری و استفاده بهینه از زمان ها برای تولید و آماده به کاری تجهیزات، 
ماده اولیه با کیفیت و همچنین پشتیبانی و نیز حمل و نقل به موقع و سریع از دلایل فنی کسب این رکورد می باشند که برای تحقق هر یک کارهای کارشناسی فراوانی انجام شده است.
مدنی در ادامه با اشاره به کسب رکورد تولید اسفنجی در واحد احیا مستقیم به عنوان محصول میانی فولاد هرمزگان گفت: باتوجه به اینکه رکورد قبلی ما در احیا مستقیم تولید ۱۶۳ هزار و ۲۳ تن آهن اسفنجی بود همکاران ما عزم خود را برای بهبود این رکورد و تولید بیشتر جزم کردند. 
وی در تشریح دلایل فنی کسب این رکورد گفت: در ناحیه احیا مستقیم نیز استفاده کردن از زمان با روش افزایش ریت و افزایش سرعت تولید و آماده به ماری تجهیزات ، نقش اساسی در کسب رکورد و افزایش تولید داشته است . 
مدنی یادآورشد: باافزایش تولید در ناحیه احیا مستقیم، بیشتر نیاز ما به آهن اسفنجی رفع شد و مقدار کمتری از بیرون شرکت خریداری کردیم که با توجه به کیفیت بالای اسفنجی تولیدی در فولاد هرمزگان، کیفیت محصول نهایی نیز تضمین می گردد و افزایش تولید اسفنجی در شرکت ، در کاهش قیمت تمام شده و افزایش سودآوری نقشی اساسی دارد.
وی در پایان با تبریک کسب این موفقیت به کارکنان و ذینفعان فولاد هرمزگان اظهارداشت: با برنامه ریزی صورت گرفته در صورت تامین انرژی حفظ این میزان تولید و افزایش آن همچنان ادامه خواهد داشت‌.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha