۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84728721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ حلقه چاه آب غیر مجاز در دماوند مسدود شد

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبر: 84728721
۶ حلقه چاه آب غیر مجاز در دماوند مسدود شد

دماوند-ایرنا-مدیر امور منابع آب دماوند، از انسداد ۶ حلقه چاه غیر مجاز در فروردین ماه امسال باهدف جلوگیری از تخلیه سالانه بیش از ۹ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور خبر داد.

به گزارش  روز شنبه ایرنا از شرکت آب منطقه ای  استان تهران، مصطفی عباسی اظهار داشت: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی۶حلقه چاه غیر مجاز به عمق  های ۴۴ متر و

۳۵ متر و آبدهی ۰.۷  و ۰.۵لیتر در ثانیه پر و مسدود شد.

وی با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج بیش از۹هزار  و ۶۴۴ متر مکعب سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری شد.

صدور اخطاریه برای  ۱۲ حلقه چاه غیر مجاز دیگر

عباسی با بیان اینکه با تلاش گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی، ۱۲ حلقه چاه غیر مجاز در محدوده عملکرد این امور شناسایی و اخطاریه آن نیز صادر گردید، افزود: پنج مورد ادوات حفاری چاه غیر مجاز شامل چکش برقی و بالا بر در حین حفر چاه غیرمجاز نیز توسط ماموران گشت وبازرسی توقیف و به پارکینگ تحت نظر این امور منتقل و چاه های در حال حفر نیز مسدود شد.

مدیر امور منابع آب دماوند خاطر نشان کرد: امور منابع آب دماوند در عمل به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود

رفع تصرف بخشی از بستر مسیل عالیه دره

مدیر امور منابع آب دماوند گفت: حدود ۳۰۰ مترمربع از اراضی بستر و حریم مسیل عالیه دره در محدوده عملکرد این امور  رفع تصرف شد.

 عباسی اضافه کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب های سطحی و واحد حقوقی این امور، چند مورد فنس کشی غیر مجاز در بستر مسیل عالیه دره در محدوده روح افزا تخریب شد.

به گفته وی  این اقدام موجب ایجاد بستر مناسب جهت عبور جریان آب در ‌زمان وقوع سیلاب گردیده و از بروز خطرات احتمالی کاسته می شود.

وی یادآور شد: رصد و پایش تمامی رودخانه های واقع در محدوده عملیات این ‌امور در راستای عبور ایمن سیلاب های احتمالی توسط ماموران مربوطه صورت می پذیرد و این موضوع تا رفع بحران از منطقه ادامه خواهد داشت و از طرف گروه گشت و بازرسی امور منابع آب دماوند پیگیری می شود. ‌

دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که بین ۲ محور ارتباطی هراز و فیروزکوه در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha