۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹
کد خبر: 84729397
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عبدی: هدف اصلی صعود به جام جهانی نوجوانان است

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹
کد خبر: 84729397
عبدی: هدف اصلی صعود به جام جهانی نوجوانان است

تهران-ایرنا- سرمربی تیم فوتبال نوجوانان گفت: هدف اصلی ما صعود به جام جهانی است. نخستین اردوی این تیم پنجم اردیبهشت با حضور ۳۵ بازیکن آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حسین عبدی روز یکشنبه در مصاحبه‌ای که در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شد اظهار داشت: این دومین مرتبه است که در چهار سال اخیر هدایت تیم نوجوانان به من سپرده می‌شود. در دور قبل توانستیم با اقتدار به مرحله بعدی صعود کنیم و در جمع شانزده تیم برتر آسیا باشیم. از سید دوم به سید یک رسیدیم که افتخاری برای نوجوانان با استعداد ما بشمار می‌رود. در دور رفت آن مسابقات، تیم خوبی را به سختی تشکیل دادیم که در نهایت نتیجه آن کسب حداکثر امتیازات، ۲۱ گل زده و تنها یک گل خورده بود.

او افزود: برای هر شخصی باعث افتخار است که برای ایران و به خصوص نوجوانان و جوانانش قدمی بردارد. در وهله دوم نیز می‌خواهم کاری که آغاز کرده بودیم را این بار هرچند با بازیکنان جدید ادامه بدهیم. باید بیشتر کار کنیم تا به دور دوم راه پیدا کنیم و با کسب مقام در آسیا به جام جهانی صعود کنیم.در واقع برنامه اصلی من صعود به جام جهانی است و کار اصلی تیم از آن به بعد شروع می‌شود.

عبدی ادامه داد: امیدوارم بازیکنان با استعداد ما تحمل و ظرفیت سخت کار کردن را داشته باشند. یک تیم بودن در همه جوانب کار اهمیت زیادی دارد. در آن دوره هم در ابتدای انجام بازی‌های دوستانه مانند تورنمنت کافا و چین بازیکنان نتوانستند نتایج خوبی کسب کنند. نتیجه واقعی شناخت نقاط ضعف و قوت است و مهم کسب پیروزی در بازی‌های رسمی است. باید در جمع چهار تیم برتر آسیا برای صعود به جام جهانی قرار بگیریم و در جام جهانی نیز پایه‌گذاری یک تیم ملی برای آینده این مرز و بوم را در دستور کار داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان تصریح کرد: کار ما در آسیا در دور قبلی به دلیل شیوع کرونا متوقف شد اما باید مجددا بازیکنانی را که از کیفیت آنها بی خبر هستیم را دعوت کنیم و با تمرین و آماده سازی دوباره در شرایط سخت مسابقات دوستانه قرار بدهیم تا کیفیت آنها در بازی بین‌المللی را کشف کنیم و در نهایت تیم مقتدری تشکیل بدهیم. بازیکنان فعلی بر اساس استعدادیابی بزرگ فدراسیون که حدود ۸۰ درصد اجماع نظر استعدادیابان روی آنها مثبت بوده است را دعوت خواهیم کرد.

عبدی یادآور شد: تورنمنت پیش روی کافا نیز محلی برای آزمون بازیکنان خواهد بود و کسب نتیجه در این تورنمنت مطلقا اولویت‌ اصلی نخواهد بود. پس از آن نیز فرصت دعوت بازیکنان دیگر را خواهیم داشت اما در حال حاضر ۳۵ بازیکن را از میان نفرات استعدادیابی شده به اردو دعوت می کنیم تا در نهایت با ۲۳ در تورنمنت کافا شرکت کنیم. 

وی گفت: نخستین اردوی تیم پنجم اردیبهشت با حضور بازیکنان آغاز خواهد شد و اولین گام ما برای مسابقات کافا با ۲۳ بازیکن خواهد بود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha