۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۳۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84730212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منطقه ویژه علم و فناوری در خراسان جنوبی راه‌اندازی شود

بیرجند - ایرنا - سرپرست دانشگاه بیرجند گفت: منطقه ویژه علم و فناوری مانند برخی استان‌ها در خراسان جنوبی هم راه‌اندازی شود زیرا با این ایجاد این منطقه مستقل، جلوی برخی فعالیت‌های جزیره‌ای گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد لامعی گیو روز یکشنبه در دیدار استاندار خراسان جنوبی با مدیران شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان اظهار داشت: موضوع بیمه یکی از معضلات اساسی شرکت‌های دانشگاهی و دانش بنیان که باید به صورت ویژه توسط شخص استاندار خراسان جنوبی این موضوع پیگیری شود.

وی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم در خیلی از موضوعات کشور مستقل باشیم باید به حوزه اقتصاد بپردازیم و باید در این زمینه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال را با نگاه به درون عملیاتی کنیم تا بتوانیم به شکوفایی اقتصادی برسیم.

سرپرست دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در سال ۱۳۵۷ به ازای هر یک میلیون نفر در ایران، ۴۶ پژوهشگر داشتیم، اضافه کرد: هرچند امروز نسبت به آن دوران پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم ولی فاصله زیادی با کشورهای پیشرفته جهان داریم.

لامعی گیو عنوان کرد: در دانشگاه بیرجند شرکت‌های دانشگاهی با برنامه‌های دقیق و با روحیه امید و کارآفرینی در حال فعالیت هستند، در این دانشگاه ۷۰ شرکت دانشگاهی داریم که پژوهشگران ما در زمینه صنایع پزشکی در حال حاضر دست مصنوعی تولید می‌کنند.

وی گفت: در پردیس امیرآباد بیرجند چند شرکت در زمینه محصولات راهبردی کشاورزی و دام استان فعالیت دارند و این دانشگاه بیش از ۱۵ هزار متر مربع را در اختیار شرکت‌های دانش بیان قرار داده و در این زمینه به دنبال انتفاع نیستم و چه بسا از شرکت‌های نوپا حمایت هم داریم.

مسائل بیمه‌ای، مشکلات مالی و تقاضا برای دریافت تسهیلات، بروکراسی اداری در ادارات و بانک‌ها، استفاده از ظرفیت و راهکاری شرکت‌های دانش بنیان در توسعه استان، مشکلات در فروش محصولات، عدم حمایت و فهم درست ادارات دولتی از کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان و اصلاح برخی قوانین دست و پاگیر در ارائه مجوزها از دغدغه‌های و درخواست‌های مدیران شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان بود که در نشست سه ساعت با استاندار خراسان جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha