۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹
کد خبر: 84730518
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در قشم برگزار می‌شود

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹
کد خبر: 84730518
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در قشم برگزار می‌شود

قشم - ایرنا - رییس تبلیغات اسلامی قشم از برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس در نگین خلیج فارس خبر داد و گفت: مردم و مسوولان این جزیره اعم از شیعه و سنی روز جمعه (۹ اردیبهشت ۱۴۰۱) با حضور در این راهپیمایی ضمن دفاع از حقانیت مردم فلسطین، خشم و انزجار خود از اقدامات رژیم جعلی صهیونیستی را فریاد خواهند زد.

حجت الاسلام احمد غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال راهپیمایی روز قدس از مصلی امام علی(ع) و مصلی نمازجمعه اهل سنت قشم آغاز و در امامزاده سید مظفر (ع) این شهر پایان می یابد.

وی ضمن دعوت از عموم قشموندان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس افزود: این راهپیمایی روز جمعه آتی نهم اردیبهشت ۱۴۰۱ پس از اقامه نمازجمعه در این ۲ مصلی آغاز می شود.

رییس تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: قرار است قشرهای مختلف جامعه اعم از دانشجویان، بازاریان، دانش آموزان، کارگران، ورزشکاران و همه مردم و مسوولین با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس قدرت و اتحاد مسلمانان را در منطقه و جهان به نمایش بگذارند.

غلامی اضافه کرد: مردم شیعه و سنی در قشم با صف‌های به هم پیوسته و سر دادن شعارهای انقلابی حمایت خود از ملت مظلوم فلسطین را اعلام می کنند.

وی افزود: راهپیمایی با تجمع مردمی در صحن امام زاده سید مظفرالدین(ع) شهر قشم و قرائت بیانیه پایان ‌می‌یابد.

رییس تبلیغات اسلامی قشم در ادامه با بیان اینکه روز جهانی قدس روز بیداری افکار عمومی دنیا نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی است، گفت: این روز بزرگ نماد مقاومت مسلمانان در برابر رژیم جعلی صهیونیست است.

وی با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی امام راحل (ره) افزود: این نامگذاری بیانگر دوراندیشی امام راحل و اهمیت قدس شریف را دارد.

غلامی اظهار داشت: حضور قشموندان در راهپیمایی روز قدس و سردادن شعارهای دندان شکن علیه استکبار جهانی همچنین پشتیبانی آنان از مقاومت نشان دهنده تداوم خط و مسیر مقاومت است.

وی قدس را متعلق به همه جهان اسلام دانست و اظهار کرد: حمایت از قدس و مردم فلسطین بحث جغرافیایی و یک سرزمین نیست بلکه دفاع از اعتقادات یک ملت به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی(ره) رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران؛ آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند تا مرحله جدیدی در همبستگی با مساله فلسطین و مبارزه ملت فلسطین در سایه بیداری ملت‌های مسلمان و آزادیخواه در منطقه و دنیا در برابر صهیونیست‌ها و استکبار جهانی آغاز شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha