۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۲۲
کد خبر: 84730575
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲ میلیون مترمکعب فاضلاب در استان مرکزی تصفیه شد

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۲۲
کد خبر: 84730575
۵۲ میلیون مترمکعب فاضلاب در استان مرکزی تصفیه شد

اراک - ایرنا - معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۵۲ میلیون مترمکعب فاضلاب سال گذشته در این استان جمع‌آوری و تصفیه شد.

«جمشید حسن بیگی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سیستم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در شهرهای اراک، ساوه، خمین، دلیجان، محلات، آشتیان، تفرش و فراهان و نیز در روستاهای ابراهیم آباد اراک و راونج دلیجان وجود دارد.

وی اظهار داشت: اکنون شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شازند با حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار حدود ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: در صورت تامین اعتبار در سال جاری، تکمیل ۲ تصفیه خانه فاضلاب در استان مرکزی شامل، استریم چهارم تصفیه خانه لجن فعال فاضلاب شهر اراک و مدل دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر خمین تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد.

حسن بیگی افزود: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب لجن فعال شهر اراک با بهره‌برداری از استریم چهارم این تصفیه خانه به ۷۷ هزار متر مکعب خواهد رسید.

وی اظهار داشت: همچنین با بهره‌برداری از مدل دوم تصفیه خانه فاضلاب در شهر خمین این ظرفیت ظرفیت تصفیه فاضلاب در این شهر به۱۴ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در تشریح اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بیان داشت : ۱۳ کیلومتر توسعه خطوط لوله فاضلاب، سه کیلومتر اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب، نصب ۲ هزار و ۳۰۰ فقره انشعاب فاضلاب و اصلاح و بازسازی ۴۸۰ فقره انشعاب فاضلاب از جمله اقدامات این معاونت سال گذشته است.

حسن بیگی، شستشوی یک هزار و ۴۷۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب، عیب یابی ۱۱۹ کیلومتر از خطوط و شبکه فاضلاب، سمپاشی ۳۹ هزار و ۴۰۰ منهول فاضلاب و همسطح سازی یک هزار و ۲۴۰ دریچه منهول فاضلاب را از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در سال گذشته عنوان کرد. 

وی افزود: برطرف شدن ۴۸۴ مورد حوادث شبکه فاضلاب و ۲ هزار و ۳۴۵ مورد حوادث انشعابات فاضلاب در کوتاه ترین زمان ممکن سال گذشته توسط کارشناسان فاضلاب استان مرکزی انجام شد.

۴۳۲ هزار مشترک در استان مرکزی از خدمات آب و فاضلاب بهره‌مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha