۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84731369
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جوانان آمریکایی از سیاست‌های کاخ سفید و کنگره دلسرد شده اند

تهران-ایرنا- نظرسنجی موسسه تحقیقاتی سیاسی هاروارد نشان می‌دهد اکثر جوانان آمریکایی نسبت به سیاست‌های کاخ سفید و سیاستمداران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا دلسرد و نا امید هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان،‌ طبق یک نظرسنجی جدید از سوی موسسه تحقیقاتی سیاسی هاروارد در آمریکا معلوم شده است که بیشتر جوانان این کشور عملکرد جو بایدن رئیس جمهور فعلی ایالات متحده را تایید نمی‌کنند. انتشار نتایج این نظرسنجی در روز دوشنبه نشان داد که تنها ۴۱درصد از جوانان بین ۱۸ تا ۲۹ سال از عملکرد بایدن راضی هستند درحالیکه این رقم در پائیز سال ۲۰۲۱ حدود ۴۶درصد و در بهار همین سال ۵۹درصد بود.

طبق این نظرسنجی، جوانان آمریکایی تنها عملکرد بایدن را در برخورد با ویروس کرونا تا حدودی مطلوب ارزیابی کردند درحالیکه تنها ۴۶درصد به عملکرد کاخ سفید در مسئله اوکراین و ۳۴درصد در مسائل اقتصادی رای مثبت دادند.

جان دلا ولپ، مدیر نظرسنجی هاروارد می‌گوید دلسردی جوانان آمریکایی تنها به جو بایدن محدود نمی‌شود بلکه اکثریت آنها از سیاستمداران و اعضای کنگره نیز نا امید هستند.

به گفته ولپ، تنها ۴۰ درصد از جوانان آمریکایی عملکرد دموکرات‌های کنگره را تایید می‌کنند، در حالیکه این رقم در ماه مارس ۲۰۲۱، ۵۲درصد بود. در مورد احزاب جمهوری‌خواه هم وضعیت مشابهی حاکم است. طبق نظرسنجی اخیر موسسه هاروارد تنها ۳۱درصد از شرکت‌کنندگان جوان عملکرد نماینده‌های حزب جمهوری‌خواه را تایید می‌کنند.

در نظرسنجی هاروارد، ۲۹ درصد از جوانان آمریکایی زمانی که از آنها خواسته می‌شود دغدغه اصلی خود را نام ببرند،‌ موضوعات مرتبط با اقتصاد مانند تورم و هزینه زندگی را یاد می‌کنند. ۱۸ درصد دیگر مسائل مربوط به سیاست خارجی یا امنیت ملی و ۸ درصد به مسائل زیست محیطی اشاره می کنند. فقط ۴ درصد از ویروس کرونا به عنوان نگرانی اصلی خود یاد می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha