۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۳۷
کد خبر: 84731934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون فرماندار: از ظرفیت بنیاد برکت برای رونق اشتغالزایی در جهرم استفاده شود

شیراز-ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان جهرم گفت: می بایست بیش از این از ظرفیت بنیاد برکت برای اشتغالزایی در شهرستان استفاده شود. کارآفرینان شهرستان و طرح‌های اشتغال‌زایی که قابلیت جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال و تولید را دارند به بنیاد برکت معرفی می شوند.

 محمود معصوم‌ نیافرد روز سه‌شنبه در جلسه شورای اشتغال شهرستان جهرم با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری  به «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» گفت: امسال همه مسئولین به‌ویژه مسئولین دستگاه‌های متولی اشتغال مسئولیتی به مراتب سنگین‌تری بر عهده خواهند داشت و بایستی در پایان سال، عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

معصوم‌نیافرد با اشاره به اینکه تلاش ما بهره‌مندی از ظرفیت مجموعه‌هایی همچون بنیاد برکت به منظور توسعه اشتغال روستایی و اشتغال زنان بوده است، تصریح کرد: در این زمینه ۱۶ روستای شهرستان جهرم از تسهیلات کم‌بهره اشتغال‌زایی بهره‌مند شده و در تلاش هستیم این روند در دیگر روستاهای شهرستان نیز محقق شود.

 معاون فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: ایجاد بهره‌وری در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه کشاورزی با اقداماتی همچون اصلاح الگوی کشت، آبیاری نوین و... از جمله این امور به منظور رونق تولید و اشتغال بوده  که شرایط برای تحقق آن از سوی دولت هموار شده است.

 وی با اشاره به جلسه شورای اشتغال با حضور دکتر نیازی معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت کشور در آخرین روزهای سال گذشته اظهار داشت: امیدواریم در سال جاری بتوانیم با کار جهادی و ارتباط‌گیری مناسب با تسهیل‌گران بنیاد در شهرستان و استان، بهره مناسبی در زمینه ایجاد اشتغال از این نهاد بگیریم.

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان جهرم افزود: بر اساس بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، حمایت از تولید و اشتغال مورد تأکید قرار گرفته است و اداره‌ها و ارگان‌ها مکلف به حمایت از تولید و اشتغال در حوزه‌های مختلف شده‌اند.

 معصوم‌نیافرد در ادامه ضمن اعلام آمادگی و همراهی کامل با تسهیل‌گران بنیاد برکت در شهرستان، اعلام کرد: برای ایجاد اشتغال باید ابتدا پتانسیل‌های موجود شناسایی و به افراد دارای ایده و طرح‌های اشتغالزایی، آموزش‌های لازم ارائه و بعد از آن حمایت‌های لازم از این افراد جهت ایجاد اشتغال پایدار انجام شود.

 وی در ادامه به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی بنیاد برکت به متقاضیان در شهرها و روستاها اشاره نمود و اضافه کرد: امید است در سال جاری، تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی به عنوان ضرورت مورد توجه قرار گیرد و افق‌های جدیدی گشوده شود.

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان جهرم خاطر نشان کرد: برای اجرای هر چه بهتر این طرح، مسئولین دستگاه‌های متولی شهرستان برای تشکیل کمیته‌های تخصصی کارآفرینی اقدام و هر دستگاه از ظرفیت‌های موجود، برای بررسی مشکلات کارآفرینان استفاده کنند و رسالت آن‌ها بررسی مشکلات، چالش‌های هر حوزه و ایجاد راهکار برای رفع این موانع است تا  بتوانیم کارآفرینان پیشرو و موفقی در سطح شهرستان داشته باشیم.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha