۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبر: 84732033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۷ هکتار زمین کشاورزی در شهرستان ری آزادسازی شد

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبر: 84732033
۱۰۷ هکتار زمین کشاورزی در شهرستان ری آزادسازی شد

شهرری - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: در سال گذشته با تخریب بیش از یکهزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز، ۱۰۷ هکتار از زمین‌های مرغوب کشاورزی این شهرستان آزاداسازی شد.

جبرائیل برادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص عملکرد این نهاد طی یکسال اخیر برای مقابله  با هرگونه تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی اظهار داشت: از مجموع حدود یکهزار و ۲۰۰ مورد از تخلفات ثبت شده ،تعداد ۶۳۴ مورد اجرای احکام و قلع و قمع شده است.

وی افزود: در راستای اجرای مفاد ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و ماده ۳ این قانون و با استفاده از کلیه ظرفیت‌های قانونی و نیرو های عملیاتی طی سال گذشته در مجموع مساحت بیش از ۱۰۷ هکتار زمین کشاورزی آزادسازی شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری، ۵۲۷ پرونده تخلفات نیز به جهت اعلام جرم به مراجع قضایی ارسال شده است.

برادری ادامه داد: هرگونه تغییر کاربری در زمین های کشاورزی ممنوع است و افراد باید قبل از هرگونه اقدام به تغییر کاربری، نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام و خریداران قبل از انجام معامله از مراجع ذیصلاح از جمله جهاد کشاورزی استعلام کنند تا مورد سوء استفاده افراد سودجو واقع نشوند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی شهرستان ری نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز را در سال جاری تشدید کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به‌ صراحت و قاطعیت دستگاه قضا و عزم راسخ جهاد کشاورزی در برخورد با اخلالگران، پیشگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز برای حفظ زمین های ارزشمند زراعی و باغ‌ها  و جلوگیری از سوءاستفاده دلالان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

این مسئول بابیان اینکه بخش قلعه نو قطب تولید گندم شهرستان ری است، یادآور شد: از همین جهت زمین های کشاورزی این بخش نباید با هدف افزایش ارزش افزوده برای برخی از افراد سودجو به باغ و ویلای شخصی و یا انبار تبدیل شود.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج بخش و ۶ شهر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha