امید کسب دو جام قهرمانی در ۲۴ ساعت برای باشگاه نساجی

ساری – ایرنا – تیم فوتبال امید نساجی مازندران امشب در فینال لیگ برتر امیدهای کشور علاوه بر این که برای دبل قهرمانی و کسب دومین جام پیاپی تلاش می‌کند، گام نخست ثبت دوگانه باشگاه نساجی در این فصل را هم برمی‌دارد تا در صورت قهرمانی نساجی در جام حذفی، یک اتفاق مهم باشگاهی در فوتبال کشور رقم بخورد.

به گزارش ایرنا، مسابقه فینال لیگ برتر امیدهای فوتبال کشور امشب و از ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه در ورزشگاه کارگران تهران بین تیم‌های امید نساجی و امید ملی حفاری اهواز برگزار می شود تا یک شب پیش از فینال جام حذفی فوتبال کشور و مشخص شدن قهرمان این جام، تکلیف قهرمان لیگ برتر امیدها به عنوان یکی از پشتوانه‌های اصلی فوتبال در بازیکن‌سازی مشخص شود.

نکته قابل توجه فینال امشب لیگ برتر امیدها راه‌یابی دوباره نساجی به دیدار نهایی مسابقات است. امیدهای نساجی که فصل قبل نیز توانستند فینالیست شوند و در دیدار پایانی با پیروزی ۲ – ۱ مقابل تیم امید تراکتور جام قهرمانی را به مازندران بیاورند، امسال هم با ادامه دادن عملکرد خوب‌شان در این لیگ ابتدا از گروه خود به نیمه‌نهایی صعود کردند و در نیمه‌نهایی پس از پشت سر گذاشتن تیم امید فولاد به فینال رسید و حریف دیگر تیم خوزستانی این لیگ یعنی ملی حفاری اهواز شد.

بازیکنان امید نساجی امیدواری زیادی دارند تا یک شب پیش از برگزاری مهم‌ترین مسابقه تاریخ باشگاه نساجی، با تکرار قهرمانی و کسب جام روحیه بیشتری به اردوی تیم بزرگسالان تزریق کنند. اهمیت کسب جام توسط شاگردان علی حسن‌پور البته صرفا به تکرار قهرمانی و تزریق روحیه به تیم بزرگسالان محدود نمی‌شود. با توجه به حضور تیم بزرگسالان نساجی در فینال جام حذفی و قرار داشتن در یک قدمی کسب جام، در صورت قهرمانی تیم امیدهای نساجی در مسابقه امشب نخستین گام برای ثبت یک دوگانه ارزشمند قهرمانی به نام باشگاه نساجی توسط امیدهای این باشگاه برداشته می‌شود.

باشگاه نساجی در فصل جاری تنها باشگاه فوتبال کشور است که در هر دو فینال معتبر فوتبالی ایران حضور دارد. امیدها برای کسب جام قهرمانی لیگ برتر در فینال بازی می‌کنند و بزرگسالان هم برای کسب جام قهرمانی در لیگ حذفی فوتبال ایران به میدان می‌روند. به عبارتی دیگر باشگاه نساجی در یک ۲۴ ساعت دو فینال مهم فوتبالی را تجربه می‌کند. اتفاقی که تا کنون برای کمتر باشگاهی در فوتبال کشور رخ داده و به نوعی برنامه‌ریزی کادر مدیریتی این باشگاه برای نسل‌سازی و نگاه آکادمیک به بازیکن‌سازی و فوتبال را نشان می‌دهد.

امید کسب دو جام قهرمانی در ۲۴ ساعت برای باشگاه نساجی
قهرمانی امیدهای نساجی در لیگ برتر - فصل ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ / دوم تیر ۱۴۰۰

نگاه ویژه به تیم‌های پایه در نساجی

مدیر اجرایی آکادمی باشگاه نساجی معتقد است حضور دو تیم از یک باشگاه در مهم‌ترین فینال‌های فوتبال کشور حاصل تمرکز مدیران باشگاه به تقویت تیم‌های پایه است و در صورت استمرار می‌تواند آینده باشگاه را تضمین کند.

رضا تقوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شاید خیلی‌ها در فوتبال ایران هنوز به این مساله واقف نشدند که تیم پایه به عنوان حامی تیم اصلی چه نقش و جایگاهی می‌تواند در موفقیت و پایداری یک تیم و بازیکن‌سازی و حتی مسائل اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه در نگاه مالک و کادر مدیریتی باشگاه نساجی این موضوع به درستی درک شده و مورد توجه قرار گرفته و اکنون نیز شاهد خروجی مناسب همین وضعیت هستیم. تیم اول و دوم باشگاه همیشه هماهنگ بودند و این یک نکته مهم در دنیای حرفه‌ای فوتبال است.

این پیشکسوت فوتبال مازندران درباره آخرین وضعیت تیم امید نساجی برای حضور در مسابقه فینال لیگ برتر امیدهای کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه تیم در شرایط خوبی به سر می‌برد. از سه روز پیش در تهران اردو زده‌ایم و تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشتیم. از نظر روحی هم کل تیم با توجه به صعود دوباره به فینال و همچنین فینالیست شدن تیم بزرگسالان انگیزه‌اش دوبرابر شده و در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. خوشبختانه محروم و مصدوم نداریم و شرایط تیم از هر نظر مناسب است.

تقوی خاطرنشان کرد: نگاه ویژه مالک باشگاه و کادر مدیریتی و کادر فنی تیم بزرگسالان به تیم امید پشتوانه خوبی برای کسب موفقیت محسوب می‌شود. امشب قرار است مانند سال گذشته مالک باشگاه و کادر مدیریتی در فینال حضور داشته باشند. احتمال این که آقای الهامی نیز به ورزشگاه کارگران بیاید وجود دارد. توجه ویژه به تیم پایه در باشگاه نساجی یک اصل است که همیشه مورد توجه مدیران باشگاه قرار دارد.

مدیر اجرایی آکادمی باشگاه نساجی اظهار کرد: پارسال چند بازیکن تیم امید پس از کسب قهرمانی این تیم به تیم بزرگسالان ملحق شدند و امسال هم این روند ادامه خواهد یافت. البته پس از حضور بازیکن در تیم بزرگسالان همه چیز به تلاش خودش برای اثبات توانمندی‌ها بستگی دارد. اما در مجموع روند بازیکن‌سازی در باشگاه نساجی ادامه دارد. تا جایی که رایزنی‌هایی برای تشکیل یک تیم دیگر در باشگاه نیز انجام شده و موضوع در حال بررسی است.

تقوی افزود: امیدواریم امشب در ورزشگاه کارگران تهران جشن قهرمانی تیم امید را به عنوان مقدمه‌ای برای کسب قهرمانی تیم بزرگسالان نساجی در جام حذفی برگزار کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha