رئیس دانشگاه خلیج فارس :فعالیت دانش بنیان  باید متناسب با نیازهای منطقه رشد کند

بوشهر-ایرنا- رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: این دانشگاه و پارک علم و فناوری بوشهر باید در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان متناسب با نیازهای منطقه رشد و برای تامین این نیازمندی تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس روز سه‌شنبه به نقل از محمد مدرسی در نشست هم اندیشی اعضای هیات علمی این دانشگاه با پارک علم و فناوری بوشهر، اظهار کرد: مجموعه‌های دانشگاه و پارک علم و فناوری خلیج فارس باید وضعیت پیشرفت‌های استان و کشور را در حوزه علم و فناوری رصد کنند و به ارزیابی و پایش فعالیت‌های خود در این حوزه بپردازند.
وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان باید متناسب با حوزه‌های مزیتی استان شکل گیرد و مجموعه‌های پارک و دانشگاه در تحقق فرمان رهبری مبنی بر تولید و اشتغال مبتنی بر فعالیت دانش‌بنیان بکوشند.

مدرسی گفت: اگر قرار است ایران در منطقه و جهان به قدرت برتری تبدیل شود، راه تحقق این مهم از تلاش‌های علمی و دستیابی به فناوری می‌گذرد چرا که اگر علم به معنای واقعی وجود داشته باشد همراه خود ثروت، قدرت و اقتدار نیز به همراه می‌آورد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس ادامه داد: امروز بیشتر مردم آگاه، اعتقاد و توجه دارند که دانش  واقعی تولید ثروت نیز به همراه دارد وعزت و جایگاه کشورها در جهان به رتبه تولید علم و دانش بستگی دارد که رسیدن به این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست.

وی با اشاره به ایجاد معاونت فناوری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهارکرد: این اقدام نشان دهنده توجه وزارت عتف به شعار سال است و دانشگاه خلیج فارس در زمینه علم و فناوری و تولید ثروت از علم با پارک علم و فناوری بوشهر همکاری می‌کند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس :فعالیت دانش بنیان  باید متناسب با نیازهای منطقه رشد کند

شرکت‌های موفق پارک علم و فناوری خروجی دانشگاه هستند

رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس استان بوشهر در ادامه این نشست گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان موفق مستقر در پارک، خروجی‌های باکیفیت دانشگاه خلیج‌فارس هستند و جایگاه مجموعه دانشگاهی در تحقق شعار سال بسیار مهم است.

حسن حبیبی افزود: پارک علم و فناوری خلیج فارس می‌تواند با بهره‌گیری از توان و همکاری دانشگاه گام‌های بلندی در رسیدن به هدف شعار مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب بردارد.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خلیج‌فارس نیز در این نشست با اشاره به دقت و ژرف اندیشی رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: این توجه نشان می‌دهد که هنوز تبیین مفاهیم نظری با ضعف مواجه است و تبیین واژه اشتغال، دانش بنیان و تولید می‌تواند منشا خدمات ارزشمندی در جامعه باشد.

سید علی جعفری اظهار کرد: هنوز روش مناسبی برای شناسایی شاخص‌ها ترسیم و طراحی نشده است و امروز به دنبال  انقلابی در دانایی هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha