۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 84733566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستور آزادی ۵۰ نفر از زندانیان قم صادر شد

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۸
کد خبر: 84733566
دستور آزادی ۵۰ نفر از زندانیان قم صادر شد

قم- ایرنا- روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم اعلام کرد: در بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان و هم‌زمان با بازدید مسوولان قضایی از زندان قم، دستور آزادی ۵۰ نفر از زندانیان صادر شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به همراه معاونان و کلیه قضات دادسرای عمومی و انقلاب استان به‌صورت چهره به چهره و نزدیک با زندانیان دیدار و به درخواست‌های قانونی آن‌ها در خصوص عفو، تخفیف مجازات و آزادی به‌صورت جداگانه رسیدگی کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که با آزادی ۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیر خشن و واجد شرایط همراه بود، دستورات لازم برای حل مشکلات زندانیان در برخورداری از نهادهای ارفاقی صادر شد.

این گزارش حاکی است: بازدید حضوری قضات از زندان به‌طور مستمر در طرح پایش و غربالگری زندانیان در استان قم انجام می‌شود و در این راستا با توجه به کنترل شیوع بیماری کرونا، بازدید حضوری مقامات قضایی در سال ۱۴۰۰ از زندان قم نسبت به سال قبل، ۲۳۴ درصد افزایش پیدا کرد.

در این طرح، قضات توانستند به‌صورت نزدیک ضمن بررسی پرونده‌های مددجویان واجد شرایط، از همه ارفاق‌های قانونی برای تغییر وضعیت زندانی و ایجاد زمینه آزادی آنان با استفاده از راهکارهای قانونی تخفیف و تعلیق مجازات، اعطای مرخصی و موافقت با مرخصی پایان حبس استفاده کنند.

پیش از این نیز هم‌زمان با ماه مبارک رمضان و به مناسبت میلاد خجسته حضرت امام حسن مجتبی(ع) با موافقت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب قم، دستور آزادی و مرخصی پایان حبس ۹۵ زندانی جرائم غیرخشن استان صادر شد.

همچنین در سال گذشته هم‌زمان با اعیاد قربان و غدیر ۶۱ نفر، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم ۵۱ نفر، به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)‌ ۶۵ نفر، به مناسبت میلاد امام حسن عسکری(ع) ۵۳ نفر، به مناسبت هفته بسیج ۳۹ نفر،‌ به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) ۸۶ نفر، به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) ۵۵ نفر، به مناسبت دهه فجر و میلاد حضرت علی(ع) ۶۰ نفر و به مناسبت عید مبعث ۴۱ نفر  از زندانیان جرایم غیرخشن در این استان با استفاده از نهادهای ارفاقی آزاد شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha