استاندار همدان: ۷۷۲ هزار نفر در ایام نوروز از جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: ۷۷۲ هزار گردشگر در تعطیلات نوروزی امسال از جاذبه‌های گسترده و قابل توجه تفریحی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای ستاد رای خدمت رسانی بهینه به مسافران، اظهار داشت: ستاد خدمات سفر استان به پاس تلاش‌های شبانه روزی و برنامه ریزی درست و مدون، بارها از جانب مقامات کشوری مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه رونق گردشگری موجب توسعه و رشد بیش از پیش اقتصاد استان همدان خواهد شد، افزود: در راستای معرفی اماکن و جاذبه‌های گردشگری استان اقدامات مناسبی انجام شده که این روند باید با قوت و جدیت پیگیری و دنبال شود.

استاندار همدان تصریح کرد: با توجه با اقدامات دولت سیزدهم در راستای واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا، مردم سفرهای نوروزی خود پس از 2 سال با شور و نشاط انجام دادند. 

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: تمام تلاش و برنامه ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان در ایام نوروز بر میزبانی مناسب و شایسته‌ از مهمانان و مسافران استوار بود.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی غار علیصدر مورد استقبال مسافران نوروزی و مردم روستای علیصدر قرار گرفت، اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس همدان نیز در ایام نوروز شاهد حضور گسترده بازدید کنندگان بود و خدمات چشمگیری به مسافران نوروزی در این مجموعه ارائه شد که جای قدردانی دارد. 

استاندار همدان با تاکید بر اینکه تلاش شود اماکن و جاذبه‌های گردشگری استان بیش از پیش معرفی شوند، افزود: دستگاه‌های مربوطه در راستای نصب تابلوهای راهنما در مبادی ورودی شهرهاه به صورت منسجم و موثر اقدام کنند. 

قاسمی فرزاد تصریح کرد: طرح‌ها و برنامه‌های مختلف و متنوعی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان برای تعطیلات عید سعید فطر پیش بینی شده است که هدف تمامی این برنامه ها زمینه سازی برای حضور گسترده گردشگر در استان است. 

به گفته وی، علاوه بر توجه به حوزه‌های صنعت و کشاورزی، فضای اقتصاد محور استان همدان باید به سمت گردشگری سوق داده شود.

استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha