۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۷
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84733731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زکات فطریه در خراسان شمالی ۳۶ هزار تومان تعیین شد

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۷
کد خبر: 84733731
زکات فطریه در خراسان شمالی ۳۶ هزار تومان تعیین شد

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: میزان زکات فطریه ماه مبارک رمضان امسال برای هر نفر در استان ۳۶ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری در جلسه شورای زکات خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین میزان کفاره افطار غیرعمد روزه در هر روز ۱۰ هزار تومان و کفاره افطار عمد نیز ۵۰۰ هزار تومان  است.

وی تصریح کرد: همچنین مبلغ زکات فطریه برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است، برای مصرف برنج خارجی ۱۰۰ هزار تومان و برنج ایرانی ۲۰۰ هزار تومان تعیین و اعلام می‌شود.

وی به بر پرداخت زکات با استفاده از روش‌های غیرحضوری و اینترنتی تاکید کرد و گفت: پرداخت زکات فطره هر نفر باید تا قبل از ظهر روز عید انجام شود. 
رییس شورای زکات خراسان شمالی گفت: مبلغ جمع آوری شده فطریه باید در کمترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسد.
حجت الاسلام نوری در ادامه به تبیین اهمیت پرداخت زکات ازجمله زکات فطریه در جامعه پرداخت و گفت: باید حقایق و فواید زکات توسط مسوولین مربوطه برای مردم به‌خوبی تبلیغ و تبیین شود.
وی گفت: همچنین مردمی که زکات می‌دهند باید اثر آن را در زندگی خود و اطراف خویش ببینند تا اعتماد آنها افزایش یابد. 
وی افزود: کمک به نیازمندان، بازسازی منازل محرومان و نیازمندان، توزیع بسته معیشتی در بین مستمندان ازجمله نمودهای عینی زکات در جامعه است که می‌توانند تاثیرگذاری ویژه‌ای برای ترویج بیشتر این فریضه الهی داشته باشد.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha