۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84733732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند کاهشی شیوع کرونا موجب غفلت مردم نشود

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: روند شیوع ویروس کرونا در استان کاهشی است اما این کاهش نسبی نباید موجب غفلت مردم شود.

غلامرضا شریف‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تکمیل زنجیره واکسیناسیون کرونا باید در اولویت قرار گیرد افزود: با توجه به اهمیت تکمیل واکسیناسیون علیه کرونا برای مقابله با این بیماری، هم‌استانی‌ها باید به مراکز خدمات جامع سلامت شهری پیش‌بینی شده مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در بیرجند مرکز نجفی گل در خیابان شهید طهماسبی، مرکز بهشتی (قائم) در خیابان شیرین منطقه سجادشهر، مرکز جوادیه در خیابان شهید برگی، مرکز غدیر در بلوار غدیر سجادشهر، مرکز توحید در خیابان ۱۵ خرداد، مرکز شهید آوینی در خیابان نیلوفر، مرکز شهید رجایی در بلوار شهید رجایی و مرکز مهرشهر در بلوار امام علی (ع) آماده پذیرش مراجعه‌کنندگان هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا پوشش واکسیناسیون استان را ۹۳.۱ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون ۵۸۵ هزار و ۲۹۸ نفر دُز اول واکسن کرونا، ۵۲۸ هزار و ۶۱۱ نفر دُز دوم و ۲۱۹ هزار ۶۹۷ نفر دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی تاکید کرد: پوشش نوبت سوم واکسن کرونا در استان ۳۹.۴ درصد است که تکمیل این نوبت همچنان به عنوان یک اولویت مدنظر ما قرار دارد.

شریف‌زاده عنوان کرد: دستورالعمل انجام واکسیناسیون نوبت چهارم برای افراد بالای ۸۰ سال نیز روز گذشته به استان ابلاغ شد که به زودی آغاز خواهد شد.

وی گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان به شدت کاهش پیدا کرده که توصیه می‌کنیم به ویژه در اماکن و مراکز تجمعی مردم از ماسک استفاده کنند در غیر این صورت شاهد پیک بعدی کرونا خواهیم بود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۴ نفر کرونا مثبت بوده و چهار نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه مورد بدحال بیماری در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های استان نداریم افزود: در هشتمین روز متوالی مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و آمار قربانیان کرونا همان هزار و ۴۴۶ نفر ثابت ماند.

شریف‌زاده بیان کرد: براساس آخرین رنگ‌بندی کشور تمامی ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت زرد کرونا (متوسط خطر) قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha