سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری زنان: مدال بازی‌های آسیایی نیازمند تجهیرات بِروز است

تهران-ایرنا- سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری زنان گفت: اگر در بازی‌های آسیایی به دنبال مدال و افتخار هستیم باید از همین امروز تجهیزات روز دنیا را تهیه کرد تا در مدت زمان باقی مانده ورزشکاران بتوانند خودشان را آماده کنند.

محمود پراش روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: اردوی‌های آماده‌سازی تیم ملی را با هدف حضور در بازیهای کشورهای اسلامی در قونیه و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را آغاز کردیم و رکابزنان کشورمان در حال تمرین و افزایش سطح فنی خود هستند. دوچرخه‌سواری رشته‌ای تجهیزات محور است و باید این واقعیت را قبول کنیم که با تمام شایستگی‌ها و تلاشی که ورزشکار می‌کند، نمی‌شود به جنگ تکنولوژی و علم رفت. وقتی رقبای ما تا دندان مسلح هستند و از تجهیزات روز دنیا بهره می‌برند، رقابت نابرابری داریم اما بازهم نشان داده‌ایم با تعصب و تلاش، برای ورزش ایران و دوچرخه‌سواری مدال آوریم و جا دارد مسئولان نیز با نگاه حمایتی بیشتری به این مساله توجه کنند.

وی در مورد بازی‌های آسیایی اظهار داشت: این بازی‌ها در بخش تایم تریل، استقامت، ۳ ماده نیمه استقامت و سرعت برگزار می‌شود که انتظار من از رکابزنان کشورمان مدال و موفقیت است. در بخش سرعت و در جوانان لیلا حیدری، ستایش وجدی و نگار کریمی حضور دارند و در بخش بزرگسالان نیز فاطمه حداوند، مائده نظری و ستاره زرگر در اردو هستند. در نیمه استقامت نیز سمیه یزدانی، ریحانه خاتونی، پرستو باستی، پانته‌آ قلی‌پور و فاطمه یوسفی را در ترکیب تیم ملی داریم که به موفقیت همه آنها امیدوارم. اگر قرار است نگاه حمایتی شود، نباید زمان را از دست داد و همین امروز باید تجهیزات لازم در اختیار قهرمانان قرار گیرد تا در مدت زمان باقی مانده بتوانند خودشان را به روز کنند. اگر بهترین تجهیزات چند روز مانده به بازی‌های آسیایی در اختیار ما قرار بگیرد کارایی لازم را نخواهد داشت و باید قدر این زمان‌ها را به خوبی دانست.

پراش ادامه داد: اردوی آماده‌سازی تیم ملی از هفته قبل آغاز شد و روز گذشته (۱۱ اردیبهشت) به پایان رسید. مرحله بعدی اردوی تیم ملی روزهای ۲۰ تا ۳۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد. 

سرمربی تیم دوچرخه‌سواری زنان ایران تصریح کرد: مسابقات ترکیه به صورت ۳ رویداد تک مرحله‌ای برنامه‌ریزی شده که بانوان کشورمان باید در آن به مصاف رقبای خود بروند. با توجه به این که در مسابقات کشورهای آسیایی در ۲ بخش جاده و ۴ رشته نیمه استقامت پیست باید به مصاف رقبای خود برویم برنامه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کردیم تا هم در این رویداد و هم در بازی‌های آسیایی شاهد بهترین عملکرد بانوان کشورمان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha