۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84734698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: هدف دولت فراهم ساختن زمینه‌های جهش توسعه در استان است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: هدف بزرگی که دولت برای استان تعریف کرده، فراهم کردن زمینه‌های جهش توسعه منطقه است تا فاصله و محرومیت آن با دیگر مناطق کشور در بخش‌های مختلف رفع شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنحشنبه در مراسم بزرگداشت "روز سنه" (روز سنندج) اظهار داشت: برای اینکه به این مهم یعنی جهش کردستان دست یابیم، باید از روزمرگی فاصله گرفته و با همت مضاعف و با سرعت و درایت بیشتر، برای رفع محرومیت گام برداریم.

وی با بیان اینکه صحبت از کردستان و توصیف آن کار آسانی است، اضافه کرد: نگوییم کردستان استان محروم است، البته عقب‌ماندگی و محرومیت بر استان عارض شده و این موضوع قابل انکار نیست اما ظرفیت‌های زیادی برای توسعه وجود دارد که از آن به درستی استفاده نشده است.

استاندار کردستان تاکید کرد: مجموعه عوامل و دستگاه‌ها باید برای فراهم آوردن زمینه جهش در استان کمک کنند، ضمن اینکه سرمایه گذاری‌های زیادی هدف گذاری شده است اما اصرار داریم تا کاری صورت نگرفته، آن را رسانه‌ای نکنیم.

زارعی کوشا یادآور شد: کردستان و مردم استان برای صدرنشینی در همه عرصه ها هیج چیز کم ندارند و ما به عنوان خادمان مردم، باید همت کرده و شرایط را فراهم کنیم تا منطقه به جایگاه واقعی خود برسد.

وی با بیان اینکه کردستان جدا از ظرفیت‌های طبیعی و جغرافیایی در بحث چهره‌ها، علما، عرفا، نویسندگان، ادبا و هنرمندان، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، ادامه داد: از جمله اقداماتی که حائز اهمیت است، شناساندن چهره‌های تاریخی و بزرگ استان به دیگر مناطق کشور است که باید از آن غافل نبود.

استاندار کردستان، میراث و گنجینه‌های معنوی استان را مهمتر از ظرفیت‌های معدنی، طبیعی و جغرافیایی دانست و گفت: آن چیزی که کردستان که را محبوب و مقصد سفر مردم کرده است، روحیه بسیار تحسین برانگیز مردم آن است که باید به درستی این ویژگی‌ها را به کشور معرفی کرد تا راه برای رفع محرومیت به سرعت طی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های کردستان هم در این مراسم گفت: امروز کردستان به سرزمین رنگ و پایکوبی تبدیل شده است و از سراسر ایران به سمت سنندج و استان می شتابند.

محمد مخدومی یادآور شد: کردستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های ادبی و فرهنگی و ادبی است و باید این فرصت‌ها به مردم ایران شناسانده شود و از این مهم برای توسعه منطقه بهره برد.
 

استاندار کردستان: هدف دولت فراهم ساختن زمینه‌های جهش توسعه در استان است

در این مراسم، کتاب "تاریخ اردلان" اثر مستوره اردلان توسط کارشناسان بررسی، از کتاب "ژنانی کورد" (زنان کُرد) نوشته شیلان گیلانی رونمایی و همچنین از برخی نخبگان سنندجی تجلیل شد.

امروز همچنین نمایشگاه عکس آثار استاد مهدی حجت‌السادات در کتابخانه امام خامنه‌ای برپا شد.

ششم اردیبهشت با عنوان روز سنه نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha