استاندار کرمانشاه: ۷۰ درصد نیاز شغلی استان از طریق سامانه اشتغال تامین می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه امکان ثبت نام همه متقضایان کار با هر رشته دانشگاهی و غیردانشگاهی در سامانه جامع اشتغال استان فراهم می‌شود، گفت : ۷۰ درصد از نیاز اشتغال استان کرمانشاه از این سامانه تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «بهمن امیری مقدم» روز پنجشنبه در حاشیه ملاقات عمومی با مردم و در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: بیشترین مراجعات مردمی مربوط به تامین شغل است و اعتقاد داریم اگر اشتغال و معیشت مردم درست شود شاهد بسیاری از مشکلات و معضلات در جامعه نخواهیم بود.

امکان پارتی بازی در سامانه اشتغال استان کرمانشاه وجود ندارد

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در سامانه اشتغال استان امکان پارتی بازی و سوءاستفاده وجود ندارد، اظهار داشت: همه مردم استان با هر تخصص و مهارتی می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و همه ادارات مکلفند در سازمان مربوطه و در شبکه های اجتماعی این سامانه را معرفی و از ظرفیت آن به صورت بهینه استفاده کنند.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان خبر داد و گفت: در زمینه ایجاد شغل شعار نمی دهیم و بر اساس فراخوان هایی که داده شده سرمایه گذاران خوبی وارد استان شده و مراجعه کرده‌اند که برای برخی از آنها در حال تدارک زمین و آماده کردن شرایط اولیه هستیم.

امیری مقدم با اشاره به اینکه اولویت جذب سرمایه گذار در بخش تولید است و در بخش مونتاژ مجوز داده نمی‌شود، اظهار کرد: در بخش تولید سلسله ای از مشاغل به هم مرتبط خواهد شد و تعداد اشتغال ایجاد شده در این بخش بیشتر است.

وی ارتباط با مردم و پیگیری مشکلات آنها را از عنایات پروردگار متعال دانست و افزود: این سبک از ملاقات که مدیران دستگاه های اجرایی هم برای رفع مشکلات مردم حضور دارند، ابتکار جدیدی در کشور است که امیدوارم منجر به رضایت مندی بیشتر مردم شود.

مردم به دنبال حکومت مردمی هستند

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سبک و سیاق از ملاقات مردمی ایده خود آقای امیری مقدم بوده و در ملاقات های مردمی مدیرکل مربوطه در جلسه حضور دارند و مشکلات در همان روز وارد سیکل اجرایی می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین «عبدالله عزیزی» با اشاره به اینکه مردم به دنبال رفع مشکلات خود و رفاه و معیشت بهتر هستند، افزود: مردم انقلاب کردند تا حاکمیت مردمی زمام امور کشور را دست بگیرد و مدیران هم باید تمام و کمال در خدمت مردم باشند.

وی تعداد ملاقات های مردمی استاندار کرمانشاه را حداقل ماهی یک بار عنوان کرد و گفت: آقای امیری مقدم ۶ روز بعد از انتصابشان و در تاریخ ۲۶ دی ماه سال گذشته اولین ملاقات مردمی را در مسجد علی ابن ابیطالب برگزار کردند و در این دیدار مشکلات ۲۶۲ همشهری خود را شنیدند و دستور پیگیری های لازم را صادر نمودند.

براساس آمارهای رسمی ۴۰ درصد جمعیت بیکار استان را دانش آموختگان دانشگاه ها تشکیل می دهند. نرخ بیکاری استان در اسفند سال گذشته ۱۴.۹ درصد بود که این رقم برای دانش آموختگان کرمانشاه به ۲۵ درصد رسید.

سهمیه اشتغال استان کرمانشاه در سال جاری  ایجاد ۴۶ هزار فرصت شغلی با ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha