۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84735520
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

در مسیر قدس

راهپیمایی روز جهانی قدس در گلستان آغاز شد

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبر: 84735520
راهپیمایی روز جهانی قدس در گلستان آغاز شد
عکس آرشیوی است

گرگان - ایرنا - مردم مومن، روزه‌دار و خداجوی شهرها و روستاهای مختلف گلستان که از آن با توجه به زیست اقوام مختلف اعم‌ از شیعه و سنی به عنوان رنگین‌کمان اقوام‌ یاد می‌شود، با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، با سر دادن شعارهای مختلف، خشم و انزجار خود را از رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل اعلام کردند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر استان ۲ میلیون نفری جمعیت گلستان، مردم این استان همزمان با سراسر کشور، در ۴۳ نقطه شهری و روستایی گرد هم آمدند و یک صدا شعارهای مرگ‌ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، الله اکبر خامنه‌ای رهبر، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده را سر دادند.

فارس، کرد، لر، ترکمن، سیستانی و بلوچ و همه اقوام مختلف ساکن گلستان در ساعت و مکان‌های تعیین شده گردهم جمع شدند و مراسم راهپیمایی روز قدس را در مسیرهای تعیین شده تا میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار کردند.

در کنار اقشار، گروه‌ها و آحاد مردم، اعم از کارگر و کارمند، کشاورز و بازاری، خانه‌دار و غیره در این مراسم حضور داشتند.

در میان جمعیت مردمی، در شهرها و روستاهای مختلف گلستان، چهره‌ها و شخصیت‌های مختلف از جمله نماینده ولی فقیه در گلستان و امام‌جمعه گرگان، استاندار گلستان و معاونین مختلف استاندار، مدیران ارشد و میانی استانی و شهرستانی، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، نمایندگان مردم در مجلس حضور داشتتد.

حضور جوانان و نوجوانان اعم از دختر و پسر، دانشجو و دانش‌آموز در میان جمعیت شرکت کنندگان در اقصی نقاط استان که راهپیمایی برگزار شده، جلوه‌ای ویژه به این مراسم و راهپیمایی داده بود.

جوانان و دانشجویان ولایی و انقلابی حاضر در راهپیمایی با خودکار بر کف دستان خود شعارهایی از جمله در تبعیت و بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرگ‌ بر آمریکا و مرگ‌ بر اسرائیل نوشته بودند و دستان خود را بالا گرفته و در مقابل دوربین‌های رسانه‌های مختلف داخلی به نمایش گذاشته بودند.

در میان جمعیت نیز جوانان و نوجوانانی دیده می‌شدند که گونه‌های خود را منقوش به نقش پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران کرده بودند و برخی دیگر نیز پرچم نظام جمهوری اسلامی را بر دوش انداخته بودند تا عشق و علاقه خود را به کشور و نظام جمهوری اسلامی به همگان و به ویژه دشمنان داخلی و خارجی اعلام دارند.

همچنین تصاویر شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم که بر دستان والدین، همسر و فرزندانشان بود، در میان جمعیت این پیام را به استکبار و اسرائیل غاصب و متجاوز می‌رساند که هر گاه صدای مظلومی به ویژه مسلمانان در هر کجای جهان شنیده شود، جوانان ایرانی تا پای جان، آماده دفاع از این مظلومین هستند.

در گرگان مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی و نیز قرائت جمعی دعای فرج امام‌ زمان (عج) از چهار راه میدان این شهر آغاز شد.

مردم گرگان در طول مسیر راهپیمایی از خیابان حضرت امام خمینی (ره)، میدان شهرداری، خیابان شهدا، چهارراه شهدا و خیابان رسالت (مسیر شرق به غرب) تا مصلی نماز جمعه با سر دادن شعارهای هماهنگ شده ، گذشته و در محل برپایی نماز جمعه گردهم خواهند آمد.

سخنران اصلی مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در گرگان، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد بود که پس از پایان حضور مردم در مسیر راهپیمایی و حضور در مصلی گرگان، پیش از خطبه‌های نماز جمعه به ایراد سخنرانی‌ خواهد پرداخت.

حضرت  امام در سال ۱۳۵۸ این روز را برای حمایت از مردم فلسطین به نام روز قدس نامگذاری کرد و از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی راهپیمایی کنند.

در استان گلستان واقع در شمال حدود ۲ میلیون نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون درکنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha