۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84735784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همراهی گسترده مردم خراسان جنوبی در دفاع از مظلوم

بیرجند - ایرنا - قشرهای مختلف مردم خراسان جنوبی پس از ۲ سال محدودیت‌های کرونا برای حضور در راهپیمایی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بار دیگر در صفوف به هم پیوسته، طنین دفاع از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف را سر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم روز جهانی قدس پس از ۲ سال اخیر که به‌صورت خودرویی و مجازی برگزار شده بود، امسال با حضور پرشور مردم و با رعایت شیونامه‌های بهداشتی برگزار شد و شور و حال مردمی به روز قدس بازگشت.

گزارش‌های دریافتی از ۳۰ شهر و روستاهای پرجمعیت خراسان جنوبی حاکی است که راهپیمایی روز قدس در سراسر این استان مرزی با حضور گسترده مردم روزه‌دار و انقلابی برگزار و به نماز جمعه ختم شد.

مردم شهرستان‌های ۱۱ گانه خراسان جنوبی، پیر و جوان، زن و مرد و کودک و نوجوان با چشم‌پوشی از گرمای هوا و زبان روزه آمدند تا دفاع از مظلوم و انزجار از ظالم را فریاد بزنند؛ عهدی که در ۴۳ سال گذشته از نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس از سوی امام خمینی (ره) بر آن استوار بوده‌اند.

در حالی که زمان رسمی شروع راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۱ ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز اعلام شد، اما ساعتی قبل جمعیت قابل توجهی از مردم در میدان شهدا شهر بیرجند گرد هم آمدند و با شروع مراسم، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی، معاونان استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان استانی در کنار مردم و پیشاپیش صفوف راهیپمایی حضور داشتند.

تصاویر دریافتی حاکی است راهپیمایی روز قدس امسال علاوه بر ۳۰ نقطه شهری خراسان جنوبی در بسیاری از روستاهای پرجمعیت و مرزی این استان نیز برگزار شد و مردم برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین در صحنه حضور یافتند.

همچنین مردم اهل سنت شهرستان‌های تقریبی خراسان جنوبی از جمله درمیان، بیرجند، زیرکوه و نهبندان به نشانه وحدت و ابراز همبستگی با مردم فلسطین در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند و دوشادوش برادران و خواهران شیعه خود برای آزادی قدس و نابودی اسرائیل شعار و نشان دادند که روز قدس متعلق به امت اسلام است.

راهپیمایی روز قدس در مرکز استان در مسیر میدان شهدا، میدان ابوذر، خیابان ارتش، بلوار پاسداران، میدان قدس به سمت مسجد امام حسین (ع) ادامه یافت و استاندار خراسان جنوبی سخنران این مراسم بود.

بنر و پارچه نوشته‌هایی در محکومیت سیاست‌های خصمانه آمریکا و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین اشغالی و عکس‌هایی از جنایات استکبار جهانی در قبال ملت ایران و سایر کشورها در دست اقشار مختلف مردم بود و شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود، مرگ بر منافق، مرگ بر ضد ولایت فقیه، قدس رها می‌شود کفر فنا می‌شود، این مکتب اسلام است خروش حزب الله است و پیام رهبر ما مرگ بر اسراییل را فریاد زدند.

ازدحام در خیابان‌های منتهی به مسجد امام حسین (ع) و میدان قدس بیرجند به حدی بود که جمعیت به آرامی حرکت می‌کرد و البته سعی شد شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم رعایت شود.

در حاشیه این راهپیمایی پرچم‌ها و آدمک‌هایی از سران استکبار به تصویر کشیده و به آتش کشیده شد، همزمان با آن مردم نیز شعار "هیهات منا الذله" سر دادند.

پویش یک سطل آب نیز برگرفته از این کلام امام خمینی (ره) که "مسلمین مجتمع بودند هر کدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد" برای خلق آثار هنری در قالب عکس‌نوشت، کارکاتور، پوستر، دل‌نوشته، نقاشی، شعر و ویدئو در فضای مجازی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha