لزوم بهره برداری موثر از ظرفیت‌های پارلمانی برای توسعه مناسبات تهران-اسلام‌آباد

تهران - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در دیدار با رئیس مجلس ملی این کشور با یادآوری بر ارتباطات دیرینه میان مجالس دو کشور همسایه و نقش محوری آن برای کمک به دولت‌های در توسعه روابط مشترک، خواستار بهره برداری موثر از ظرفیت‌های پارلمانی جهت دستیابی به منافع متقابل شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، «راجا پرویز مشرف» که هفته گذشته به عنوان بیست و دومین رئیس مجلس ملی پاکستان انتخاب شد، روز جمعه در اسلام‌آباد پذیرای «سید محمدعلی حسینی» سفیر کشورمان بود. 

وی با ابراز خرسندی از دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران، به مشترکات نزدیک میان دو کشور به ویژه احساسات قلبی و نزدیکی مردم پاکستان نسبت به مردم ایران اشاره کرد و افزود: پاکستان از توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها با کشور دوست و برادر ایران حمایت می‌کند و برای این مهم پارلمان پاکستان آماده تسهیل این اهداف است. 

پرویز اشرف با توجه به تقارن امروز با روز جهانی قدس گفت: امروز روز جهانی قدس است و در سراسر کشورهای اسلامی برنامه‌ها و مراسمی به این مناسبت برگزار می‌شود. ما وقتی موارد نقض حقوق فلسطینیان از سوی رژیم اسرائیل را می‌شنویم ناراحت می‌شویم. 

وی با تاکید بر لزوم حل تنش‌ها در منطقه برای پایداری صلح و ثبات، افزود: پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی در گروی تلاش‌های مشترک امت اسلامی است. 


لزوم بهره برداری موثر از ظرفیت‌های پارلمانی برای توسعه مناسبات تهران-اسلام‌آباد

رئیس مجلس پاکستان بر لزوم افزایش تبادل هیات‌های پارلمانی میان مجالس ایران و پاکستان تاکید کرد و گفت: نقش مجالس در کمک به دولت‌ها برای توسعه روابط دو کشور حائز اهمیت تلقی می‌شود ما خواستار استفاده از این فرصت هستیم. 

سفیر کشورمان در پاکستان نیز با تبریک به راجا پرویز اشرف به مناسبت انتخاب وی به عنوان رئیس جدید مجلس پاکستان، سلام‌های گرم رئیس مجلس شورای اسلامی را ابلاغ کرد. 

حسینی با یادآوری سفرهای هیات‌های پارلمانی دو کشور طی سال‌های اخیر به ویژه بازدید گروه دوستی ایران و پاکستان در مجلس شورای اسلامی به اسلام‌آباد، افزود: ما خواستار استفاده موثر از ظرفیت‌های پارلمانی برای تحکیم روابط به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی و فرهنگی هستیم. 

وی گفت: امروز مسلمانان در نقاط مختلف جهان در حمایت از آزادی قدس و همبستگی با مردم فلسطین روز جهانی قدس را گرامی می‌دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha