۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸
کد خبر: 84736281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قشم: مسئله فلسطین و قدس مربوط به یک جغرافیا خاص نیست

قشم- ایرنا- امام جمعه قشم با بیان اینکه مسئله فلسطین و قدس مربوط به یک جغرافیا خاص نیست، گفت: این یک مسئله جهانی، انسانی و اسلامی و نماد مبارزه با استکبار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که با حفظ شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در  مصلی امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، با طرح این سوال که چرا روز جهانی قدس برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است، اظهار داشت: اولا" زندگی یک مسلمان باید توام و همراه با فریاد رسی نسبت به مظلومان باشد.

وی ادامه داد: مومنان و مسلمانان با هم برادر هستند و برادری مومنین باید نسبت به هم در یک جایی نمایش داده شود و نمایش آن در این نمایشگاه بزرگ همین حضور ما در این راهپیمایی ها است و ان شاء الله به نماز در قدس شریف ختم خواهد شد.

امام جمعه قشم اضافه کرد: ثانیا"مسئله فلسطینی و قدس مربوط به یک جغرافیا خاص هم نیست، این یک مسئله جهانی، انسانی و اسلامی و نماد مبارزه با استکبار است.

حجت الاسلام حاجبی توضیح داد: این پرچم را امام راحل عظیم الشان ما بلند کرد و امام حاضر جامعه پرچم را با حضور مردم با بصیرت ایران اسلامی نگاه داشته است.

وی اظهار داشت: ۱۳ میلیون فلسطینی از ساده ترین حقوق انسانی خودشان مثل حق تعیین سرنوشت خود محروم هستند، با همان نظام ناقص دموکراتیک خودتان و دموکراسی غربی هم اگر آن را مورد سنجش قرار دهید، در عین حال این افراد مردود هستند و حرف ما از اول انقلاب اسلامی این بوده است که کسانی که از جاهای دیگر در این سرزمین آمدند به سرزمین اصلی خود برگردند و کسانی هم که از این سرزمین کوچ داده شدند به سرزمین مادری خود برگردند و رای گیری بشود آنجا نام فلسطین است.

امام جمعه قشم با بیان اینکه حق طبیعی یک فرد اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان این است که سرنوشت خودش را تعیین کند، افزود: این حق آنان است و آنها حق دارند که سرنوشت خودشان را تعیین کنند، اما رژیم کودک کش صهیونستی آنها را محاصره کرده است.

وی با اشاره به اینکه روز قدس حکایت از یک درد جانکاهی است، گفت: آن درد و رنج انسانی بشری است، پس تا محو رژیم صهیونیستی این یادگار امام ما باید این روز بزرگ اجر بنهیم و آن را با شکوه تر برگزار کنیم.

حجت الاسلام حاجبی با بیان اینکه به حمدالله در امسال تفاوت روز جهانی قدس ۱۴۰۱ این است که اجماع فلسطینی ها در عصر مقاومت مهم ترین چالش دنیای استکباری است، افزود: هر چند کشورهای ذلیل عربی مثل مصر، امارات، بحرین و مغرب آمدند و عزت عربی خود را فروختند و به فروش عزت فلسطینی ها مشغول شدند، اما قهرمانان فلسطینی رسما صهیونیست ها را به چالش بزرگی مشغول کردند و این راهپیمایی ها، شعارها و کارهای نمادینی که انجام می شود مثل همین پویش مقلوبه ای که زنان قشمی با تاسی از زنان فلسطینی انجام دادند و تبلیغ جهانی هم به حمدالله پیدا کرد همه حکایت از نابودی رژیم صهیونیستی دارد.

وی اعلام کرد: جمهوری اسلامی در هر جا و در هر شرایطی که لازم بداند به رژیم صهیونیستی ضربه خواهد زد، این را علنی می گوییم، در هر جایی که دست مان برسد به این  جرثومه فساد و غده سرطانی در منطقه ضربه خواهیم زد و اطمیان داریم که قدس شریف به دامان مسلمانان و آزادی خواهان جهان برخواهد گشت، همان طوری که وعده صادق امام المسلمین و امام جامعه ما است.

امام جمعه قشم در ادامه با اشاره به اینکه این هفته، هفته پر مناسبتی است، گفت: امروز جمعه نهم اردیبهشت روز جهانی قدس و روز آغاز به کار شورا های شهر و روستا است که این روز را به اعضای شوراهای شهرهای ۶ گانه شهرستان، شورای روستاها و بخش ها تبریک می گوییم، به هر حال از کارهای پر خیری که در نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شد، یکی از آنها مربوط به تاسیس این پارلمان های محلی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی فرصت های تصمیم گیری و تصمیم سازی را به خود مردم واگذار کرده است و شوراها را محل شور و مشورت برای حل مشکلات هر منطقه هر روستا و هر منطقه قرار داده که خود مردم افرادی را انتخاب می کنند و آن افراد شهردارانی را انتخاب می کنند و سرنوشت آن روستا و شهر را در اختیار خودشان دارند.

حجت الاسلام حاجبی افزود: یک راه اصلی که شورا باید انجام دهند شناساندن و شناختن ظرفیت ها و استعدادها موجود انسانی، مسائل طبیعی و زیست محیطی در اطراف همان منطقه است، انتظاری که مردم از شوراها دارند عمل به وظایف قانونی شوراها، خدمت صادقانه و عالمانه به مردم، اولویت دادن به مناطق مستعضفین نشین و رعایت ویژه محرومان، استقرار بخشیدن به جو اسلامی و فرهنگ سالم است که بخش عمده ای از کارهای عمرانی آن مربوط به شهرداری و دهیاری ها است.

وی گفت: در شهرستان قشم هم منطقه آزاد بحمدالله تلاش های عمرانی دارد اما در مورد مسائل اجتماعی و فرهنگی شوراها باید بیشتر وارد شوند و به نظر مرکز ثقل کارهای شوراها ارتباطات با مردم است و باید شوراها حلقه وصلی بین مردم و مسئولین باشند.

امام جمعه قشم با اشاره به فرا رسدین روز دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: در نخستین روز از هفته آینده ما روز ملی خلیج فارس را داریم که بسیار برای ما اهمیت دارد و سالروز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز و خلیج فارس بعد از ۱۱۷ سال اشغالگری آنها است.

وی با طرح این سوال که نامگذاری روز ۱۰ اردیبهشت چرا انجام شده است، افزود: جوانان و مردم بدانند که نامگذاری این روز به عنوان روز ملی خلیج فارس یک اقدام فرهنگ سازانه در تقابل تحریف گری نظام سلطه در خصوص جعل اصطلاح خلیج غیر فارسی بوده است.

حجت الاسلام حاجبی افزود: دشمنان با جعل اصطلاح خلیج غیر فارسی این کار را کردند که آن روحیه استقلال طلبی مردم ایران و استقلال ملی ایران اسلامی را دچار خدشه کنند.

وی با بیان اینکه مسائل تاریخی یک کشور هویت ساز آن کشور هستند، اظهار داشت: ما هم اسناد تاریخی موجود بیش از ۴۵۰ سال پیش از میلاد مسیح تا زمان ما و معاصرین ما ها در اسناد تاریخی منتشر کردیم و هم طبق عرف سیاسی بین المللی نام خلیج فارس همیشه درخشیده است، اما دشمن ذیل آن راهبرد ستیز با استقلال ملی ملت ایران تحریف نام خلیج فارس را شروع کرد.

امام جمعه قشم گفت: این سومین خلیج بزرگ جهان تا ابد فارس می ماند و این هویت بخشی به مردم منطقه است هر چقدر زالو صفتان بخواهند زور بزنند و تحریف بکنند اما این نام تا ابد نام خلیج فارس خواهد بود.

وی با اشاره به فرارسیدن روز دوازدهم اردیبهشت، (روز معلم و شهادت استاد مرتضی مطهری) که این روز امسال مصادف با عید سعید فطر است، با تبریک به معلمان شهرستان قشم و کشور افزود: ما امروز به معلمان طراز انقلاب احتیاح داریم و از همه ایام بیشتر به آنان نیاز داریم، معلمان سختی های زیادی را در این دو سال بیماری کرونا کشیدند که باید به آنان دست مریزاد گفت.

حجت الاسلام حاجبی با اشاره به اینکه خود شهید مطهری نماد معلم طراز انقلاب است، اظهار داشت: زندگی استاد اخلاق شهید مرتضی مطهری، هم زندگی علمی او و هم سیرت و صورت زندگی عادی و فردی و شخصی او باید الگوی زندگی معلم های ما باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha