۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84736750
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"بیجار" پربارش‌ترین شهر کردستان در سامانه بارشی اخیر بود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: شهر بیجار با ۴۱ میلی‌متر بارش، بیشترین میزان بارندگی را در سامانه بارشی اخیر به خود اختصاص داد.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد میزان بارش‌های سامانه بارشی که از روز دوشنبه هفته گذشته تا امروز در استان فعال بوده، اظهار داشت: پس از شهر بیجار، شهرهای مریوان با ۳۲ میلی‌متر، کامیاران ۲۹، زرینه ۲۷، سقز و دهگلان ۲۳، بانه ۱۹، سنندج ۱۷، سروآباد و دیواندره ۱۵ و قروه با ۱۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان داشتند.

وی با بیان اینکه میانگین بارش استان در این سامانه ۲۱ میلی‌متر بود، افزود: در شبانه روز گذشته نیز شهرهای دهگلان هشت میلی‌متر، سنندج و بانه پنج، دیواندره، مریوان و سروآباد سه و بیجار و هزارکانیان یک میلی متر بارندگی داشتند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از روز یکشنبه دوباره شاهد بارش‌های بهاری قابل توجه در سطح استان هستیم که این بارش‌ها تا روز دوشنبه ادامه دارد و سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها خواهد شد.

وی اضافه کرد: دمای هوای استان از فردا تا روز دوشنبه روند کاهشی دارد، اما از روز سه شنبه تا پایان هفته به صورت میانگین هفت تا هشت درجه سانتی‌گراد بالاتر می‌رود.

پناهی یادآور شد: در این مدت پدیده وزش باد نیز در کردستان مشاهده می‌شود و شرایط برای شکل گیری گرد و غبار در کشور عراق و انتقال آن به سطح استان وجود دارد.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته روستای سراب شهرک در شهر دهگلان با دمای چهار درجه خُنک‌ترین و روستای سلین در شهر سروآباد با دمای ۲۵ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین ۱۱ و ۲۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha