۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۴
کد خبر: 84736843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارش جشن یک ازدواج ساده

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۴
کد خبر: 84736843
گزارش جشن یک ازدواج ساده

شهرری - ایرنا - ۹ زوج جوان با همراهی نیکوکاران وخیران شهرری و کهریزک جشن آغاز زندگی مشترک خود را در نهایت سادگی در ماه مبارک رمضان آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، شامگاه جمعه ۹ اردیبهشت در حالی جشن ازدواج ۹ زوج در کهریزک برگزار شد که مردم صبح همان روز برای دفاع از حقوق مردم فلسطین در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بودند و آخرین لحظات آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را با شادی وصلت این جوانان به پایان می رساندند.

این مراسم با همت مجمع خیران خادمان سیدالشهدا (ع) در حالی برگزار شد که روز قبل از آن پدر مالک تالار پذیرایی که یکی از متولیان اصلی و خیران این جشن (حاج ناصر طائی) بود به دیار باقی شتافت، ولی با این وجود در برپایی این جشن تعلل و تاخر نداشت.

بانیان این مراسم همه تلاش خود را کرده بودند تا برای این ۹ زوج که در ابتدا بنا بود ۱۰ زوج باشند، سنگ تمام بگذارند، از ماشین عروسی هایی که گل زده شده بودند، تا آرایشگری که پیراستن و آراستن عروس ها را بر عهده داشتند، از پذیرایی مهمانان که خانواده، اقوام و دوستان آنان بودند تا مسئولانی که برای حضور در این جشن آمدند.

مراسم از ساعتی قبل از افطار با ورود ۹ خودرو گل زده مدل بالا که مرکب عروس و داماد بود آغاز شد، عروس و دامادهایی که ردیف شدند تا در حال که بر سرشان گل می پاشیدند، وارد تالار شوند و کنار مهمانان خود حضور داشته باشند.

حامد اسماعیل نژاد بنیانگذار قرارگاه جهادی و مجمع خیرین خادمان سیدالشهدا(ع) که متولی اصلی این برنامه بود، علت غیبت زوج دهم را فوت یکی از اقوام آنان برشمرد و تاکید کرد که در آینده ای نزدیک مراسمی نیز برای آنان برگزار خواهد شد.

این مراسم که در شهر کهریزک برگزار می شد، میزبان امام جمعه باقرشهر و کهریزک و تعدادی از مسئولان این مناطق بود.

حجت الاسلام عبدالعلی استیری امام جمعه کهریزک و باقر شهر در ابتدای این مراسم اعلام کرد: هدف از برگزاری این جشن تسریع در ازدواج، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و برخورداری از فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) است و همه باید دست به دست هم دهیم تا مراسمات این چنینی را رقم بزنیم.

وی در ادامه توصیه هایی هم برای این ۹ زوج جوان و خانواده های حاضر در مراسم داشت و گفت: راه رضایت از زندگی این است که بهم محبت کنید، پول و تشریفات محبت نمی آورد،  زن و شوهر باید برای هم احترام و حرمت قائل باشند، اگر در زندگی محترمانه رفتار کردیم زندگی مان شیرین می شود.

حجت الاسلام استیری اظهارداشت: هدف ازدواج این است که شما آرامش داشته باشید از همین رو اگر در زندگی نسبت به هم محبت و احترام نداشته باشید این آرامش شکل نمی گیرد.

گزارش جشن یک ازدواج ساده

امام جمعه باقرشهر و کهریزک گفت: به هم وفادار باشید،  در زندگی تقسیم کار کنید،  به یکدیگر روحیه بدهید، گاه در زندگی مشکلات و سختی هایی وجود دارد، به همدیگر روحیه بدهید تا از پس از آنها بر بیایید.

وی خاطرنشان کرد: اسرار زندگی را بین خودتان داشته باشید، مشکلات و گرفتاری ها باید بین خودتان حل شود از همین رو اسرار زندگی را فاش نکنید و از شوخی های بی مورد بپرهیزید.

حجت الاسلام استیری یکی از زمان های استجابت دعا و گشایش درهای رحمت الهی را زمان عقد ازدواج برشمرد، ادامه داد: در حق همدیگر و این ۹ زوج جوان دعا و بالاتر از همه برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) دعا کنید.

گزارش جشن یک ازدواج ساده

اسماعیل نژاد نیز در جمع خبرنگاران این فضای معنوی این مراسم را همردیف با مساجد خواند و گفت: اینجا همه برای همدیگر و اتفاقات خوب دعا می کنند و حال همه خوب است.

بنیانگذار قرارگاه جهادی و مجمع خیرین خادمان سیدالشهدا(ع) در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تلاش کردیم تا در راستای دستور رهبر معظم انقلاب ابتدا موانع پیش روی ازدواج این جوانان را که در شراف ازدواج بودند، برداریم و یک گام به جلو برویم.

وی اضافه کرد: تلاش داریم تا در ادامه اگر مشکلی بر سر راه اشتغال آنان وجود داشت، در مجموعه قرارگاه جهادی زمینه اشتغال آنان را نیز فراهم سازیم.

اسماعیل نژاد اعلام کرد: با وجود آنکه اقدامات و تلاش های این مجمع خیرین از سال ۹۰ آغاز شده اما اکنون تلاش می کنیم تا از حجم توزیع ارزاق کاسته و به سمت کارهای کلانتر مانند اشتغالزایی، آزادسازی زندانیان، تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند و فراهم سازی زمینه ازواج جوانان برویم.

بناست این مراسم با عنوان ازدواج آسان از شبکه دوم سیما نیز برای ترویج فرهنگ ازدواج ساده پخش شود، جشنی که با تمام سادگی، هیچ کم از مراسم های تشریفاتی نداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha