حمایت پاریس و برلین از مولداوی در برابر «تهدید بی‌ثباتی»

تهران- ایرنا- وزرای امور خارجه فرانسه و آلمان، حمایت کشورهای خود را از مولداوی در برابر «تهدید بی‌ثباتی» اعلام کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه از گفت‌وگوی وزیران امورخارجه فرانسه و آلمان «ژان ایو لو دریان» و « آنالنا بربوک» با موضوع « واکنش اروپا به جنگ اوکراین و ادامه و تعمیق حمایت های ارائه شده از این کشور» خبر داد.

هر دو وزیر همچنین عنوان کردند که در حمایت از مولداوی در برابر تهدید بی‌ثباتی، مصمم هستند.

مولداوی از جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی و همسایه اوکراین در روزهای اخیر شاهد ناآرامی هایی در بخش جدایی طلب ترانس نیستریا بود. این بخش از کشور مولداوی و همسایه اوکراین، نگرانی ها در خصوص گسترش جنگ به سایر بخش های اروپای شرقی بالا گرفت.

در میان تمام سرزمین های یخ زده که زمانی جزئی از شوروی سابق بود، یک نوار باریک از قلمروی مولداوی از باثبات ترین مناطقی است که در سه دهه گذشته هرگز شاهد نبرد و درگیری نبوده است. منطقه "ترانس نیستریا" بخشی از شرق کشور مولداوی در همسایگی اوکراین است که از زمان پایان جنگ در سال ۱۹۹۲ نبردی به خود ندیده است.

اما انفجارهای اخیر به نگرانی ها مبنی بر گسترش جنگ میان روسیه و اوکراین به این منطقه دامن زده است. در حال حاضر نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ سرباز در ترنس نیستریا مستقر شده اند و به نظر می رسد بروز درگیری ها در این منطقه چالشی جدی برای یکی از فقیرترین کشورهای اروپا باشد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha