۱۴ هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور فعال است

تهران- ایرنا- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت ۱۴ هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، «علی حسین رعیتی فر» امروز نشست ویدئوکنفرانسی با مسئولان تشکل های عالی کارگری و کارفرمایی و بسیج کارگری استان های کشور و مدیران کل اجرایی اظهار داشت: ۱۱ هزار تشکل کارگری و سه هزار تشکل کارفرمایی در کشور فعالیت دارند.

وی افزود: تعداد تشکل های کارگری نسبت به جمعیت کارگری کشورمان کم است به همین دلیل وزیر کار ابلاغ کرد تا همه واحدهای زیر مجموعه وزارت کار تا ماده ۱۳۱ قانون کار و فصل ششم این قانون را عملیاتی کنند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: باید تشکل‌های رسمی در واحدهای تولیدی عملیاتی شود تا کارگران با استفاده از این تشکل‌ها مطالبه‌های به حق را پیگیری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با بازرسی‌ها در سراسر کشور تعداد تشکل‌ها افزایش پیدا کند.

رعیتی فر با اشاره به ارائه مباحث آموزشی و مهارتی به تشکل‌ها، گفت: از این طریق تشکل‌ها می‌توانند از ظرفیت‌هایی که در قانون دیده شده، استفاده کنند.

معاون وزیر کار اضافه کرد: وزارت کار در دوره دولت سیزدهم به اصل سه جانبه گرایی کاملاً اعتقاد دارد و این موضوع را عملیاتی کرده‌ایم. وزیر کار در شوراهای تصمیم گیری و تصمیم سازی تاکید کرد این اصل در شورای عالی کار، حفاظت کار و سازمان تامین اجتماعی اجرایی و عملیاتی شود.

معاون روابط کار وزیر تعاون، خاطر نشان کرد: با فرهنگ غنی کار می‌توانیم این اصل را در تشکل‌ها نهادینه سازی کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha