آغاز احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد و گلریزان برای آزادسازی زندانیان در تهران

تهران- ایرنا- آغاز احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد، برگزاری جشن ملی خلیج فارس، بررسی وضعیت پیشرفت ایستگاه‌های باقی مانده از خط ۶ مترو تهران، بزرگترین پروژه خصوصی تجمیع پلاک های ریز دانه کلید خورد و همچنین برگزاری جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان غیر عمد از مهمترین اخبار شهر تهران است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، به مناسبت روز ملی خلیج فارس، جشن بزرگی به میزبانی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس و به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار شد.

دریادار جانباز ناصر سرنوشت از بازماندگان ناوچه قهرمان «پیکان» که در هفتم آذر ماه ۱۳۵۹ حماسه عملیات مروارید را آفرید، مهمان ویژه این برنامه بود.

وی به رغم مجروح شدن در عملیات مروارید در حالی که یک اسیر عراقی را نیز به همراه داشت، ۲۳ ساعت در دریا شنا کرد تا توسط هلیکوپتر ایرانی نجات یافت.

دریادار سرنوشت ضمن بیان خاطرات این عملیات بزرگ برای حاضران در جشن بزرگ روز ملی خلیج فارس تاکید کرد که ما کسانی بودیم که به خاطر اعتقاداتمان و همچنین اسلام و ایران جنگیدیم و کسی که به خاطر اعتقادات، اسلام و ایران می‌جنگد، نیازی به تشویق ندارد. هیچ کدام از ارتشیان که در زمان جنگ در جبهه‌ها حضور داشتند، هیچ گونه چشم‌داشتی نداشته و ندارند.

وی با تاکید بر اینکه افراد زیادی به درجه رفیع شهادت نائل شدند، تا خلیج فارس تا همیشه فارس باقی بماند، اضافه کرد: لازم است من از شهدای ناوچه همیشه جاوید پیکان، جوشن، کهنمویی، تیران، مهران، سهند و سبلان و همچنین شهدای غواص، تکاور، واحدهای شناور و هوادریا یاد کنم که مظلومانه و برای اعتقاداتشان جنگیدند و جان‌شان را در راه ایران و اسلام فدا کردند و درود بفرستم به روان پاک شهدای نیروهای مسلح و همه عزیزانی که با تقدیم عزیزترین مایه هستی‌شان باعث بقای ما شدند.

اجرای موسیقی‌های ملّی و حماسی، اجرای ارکستر ارتش جمهوری اسلامی ایران و رونمایی از پرفورمنس و اثر حجمی خلیج فارس از برنامه‌های این رویداد بود.

این رویداد ملّی و فرهنگی شب گذشته در آمفی تئاتر رو باز در ضلع شرقی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

آغاز احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد و گلریزان برای آزادسازی زندانیان در تهران

بزرگترین پروژه خصوصی تجمیع پلاک های ریز دانه در شهر تهران کلید خورد

شهردار منطقه ۹ گفت: پروژه سیستانیکا با تجمیع بیش از ۱۵۰ پلاک ریزدانه در محله هاشمی با مساحت هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع که قریب به ۱۰ سال رها شده بود با پیگیری های انجام شده سرانجام به نتیجه رسید.

محمد جواد خسروی افزود: این پروژه بزرگترین تجمیع خصوصی شهر تهران است که پروانه ساخت آن در سال ۸۹ صادر شده بود ولی به علت عدم رفع خلاف توسط مالک و مخاطراتی که برای شهروندان ایجاد کرده بود از پیشروی آن جلوگیری شده بود.

شهردار منطقه ۹ توضیح داد: پس از بررسی و بازنگری های انجام شده در سال ۱۴۰۱، ضمن برطرف شدن نواقص و موارد صدور پروانه، ادامه روند ساخت پروژه مذکور و فعالیت این گود خطرناک با پیگیری های متوالی شروع شد.

وی تاکید کرد: تکمیل و بهره برداری از پروژه سیستانیکا می تواند راه گشای رونق کسب و کار در محله هاشمی و تشویق سایر شهروندان منطقه۹ به تجمیع و نوسازی بافت فرسوده بیانجامد.

بررسی وضعیت پیشرفت ایستگاه‌های باقی مانده از خط ۶ مترو تهران

مسعود درستی مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه به همراه مجری خط ۶ و تعدادی از پیمانکاران و مشاوران ایستگاه‌های در حال ساخت این خط، در بازدید از ایستگاه‌های کارگر، میدان حضرت ولیعصر (عج)، میدان شهدای هفتم‌تیر، بهار شیراز و سرباز، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی ایستگاه‌ها قرار گرفتند.

در نشست پس از پایان این بازدید، مدیر عامل شرکت مترو دستوراتی مبنی بر تسریع روند تکمیل عملیات ساختمانی و نیز خرید و نصب تجهیزات ایستگاه‌های در نوبت افتتاح به دست اندرکاران امر صادر کرد.

طبق وعده مدیریت شهری، در سال ۱۴۰۱ باید هفت ایستگاه باقی‌مانده از خطوط ۶ و ۷ به بهره‌برداری برسد که چهار ایستگاه آن به نام های میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر (عج)، بوستان لاله و کارگر، مربوط به خط ۶ است همچنین امسال باید حفاری بخش توسعه جنوبی خط ۶ به پایان برسد تا چهار ایستگاه این محدوده نیز به مرور زمان ساخته شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

آغاز احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد و گلریزان برای آزادسازی زندانیان در تهران

گلریزان بزرگ آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار شد

جشن و مراسم گلریزان آزادسازی زندانیان دارای شرایط آزادی در بوستان ولایت با مشارکت شهرداری مناطق ۹، ۱۹، ۱۸، ۱۷ و ۲۱  با هدف بازگشت زندانیان جرائم غیر عمد به آغوش خانواده ها و نیز حمایت و توانمند سازی ایشان با استقبال شهروندان جنوب غرب پایتخت برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین فیروزجائی معاون دادستان تهران در امور زندان ها ضمن قدردانی و تشکر از مناطق مختلف شهرداری به عنوان مشارکت کننده در این امر خیر گفت: هرکسی تلاش کند برای گره گشایی برادر خود بسیار با ارزش است، با برگزاری این مراسم حمایت از خانواده زندانی مستحق آزادی صورت می پذیرد تا هرچه سریع تر به کانون گرم خانواده بازگردد.

محبوب تیز پاز نیاری سرپرست شهرداری منطقه ۱۸ در خصوص برگزاری پویش مهربانی مهدوی گفت: برگزاری چنین برنامه هایی از آموزه های دینی ما و مطابق رفتار الگوهای ائمه اطهار است و امید داریم با برگزاری این گونه برنامه ها بتوانیم در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد قدمی برداریم و آنها را به آغوش خانواده ها باز گردانیم و نیز بتوانیم در جهت حمایت و توانمند سازی آنان نیز موثر باشیم.

مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ درباره این پویش گفت:  با کمک به مستمندان و رهایی زندانیان جرایم غیرعمد، می توان این قشر را به درک صحیح از زندگی هدایت کرد و گامی در راستای مستحکم شدن بنیان خانواده ها برداشت.

گفتنی است از میهمانان و چهره های شاخص این مراسم می توان به حضور محمد پیرگزی معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۸ شهید مطهری، سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، مظفر الوندی مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز شهرداران مشارکت کننده، صادق ورمزیار بازیکن سابق تیم استقلال، علیرضا امامی فر بازیکن سابق تیم پرسپولیس و پهلوان محمد محمودی  نیز اشاره کرد.

شایان ذکر است پس از سخنرانی شهردار منطقه ۱۹ و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی هنری کمک های نقدی خیرین و شهروندان مشارکت کننده جمع آوری و مراسم گلریزان انجام شد.

آغاز احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد و گلریزان برای آزادسازی زندانیان در تهران

آغاز عملیات باندینگ تنه درختان نارون در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: عملیات باندینگ تنه درختان نارون در راستای پیشگیری از بروز آفت برگخوار درختان آغاز شد.

مهدی هدایت با اعلام این خبر گفت: هدف از اجرای این عملیات علاوه بر حفاظت درختان در برابر عوامل خسارت زا، کنترل بیماری و پیشگیری از شیوع و ازدیاد آنها در سال آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: این عملیات با نظارت کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز با استفاده از سموم استاندارد و پودر مل که تنه درختان را به فاصله یک متر از طوقه به محلول مورد نظر آغشته می کنند تا از شیوع آفات نباتی در فصل گرم سال جلوگیری شود.

هدایت با اشاره به اهمیت نگهداشت شهر بویژه فضای سبز در ادامه از آغاز عملیات روغن پاشی درختان منطقه در راستای دفع آفات و مبارزه با بیماری های گیاهی خبر داد.

به گفته این مسئول با توجه به لزوم روغن پاشی درختان در فصل تابستان این عملیات با رعایت کامل اصول فنی به صورت شبانه در معابر اصلی و بوستان های محله در حال اجرا است و کارشناسان مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز به طور مستمر بر اجرای اصولی و صحیح عملیات اجرایی روغن پاشی نظارت دارند.

تبدیل میدان‌ سبلان به تقاطع غیرهمسطح/مجموعه فرهنگی ورزشی مرودشت تا پایان سال تکمیل می‌شود

شهردار منطقه هفت گفت: فاز دوم مطالعات برای احداث تقاطع غیرهمسطح میدان سبلان به اتمام رسیده و در لیست اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح شهر تهران قرار گرفته است.

نصرالله آبادیان با بیان اینکه یکی از سیاست های تعریف شده در شهرداری برای سال ۱۴۰۱ اتمام پروژه های نیمه کاره در مناطق است که در این باره پیشنهاد بودجه را ارائه و بخشی از این پروژه ها در منطقه هفت مورد تصویب واقع شده،  اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه ها، پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی مرودشت است، مجموعه ای که بیش از سه سال نیمه کاره رها شده بود؛ اما در حال حاضر سازوکار تامین اعتبار و انتخاب پیمانکار آن مشخص شده و حتی بازنگری در طرح های مطالعاتی آن انجام شده است؛ این پروژه تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال جاری تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار منطقه هفت درباره سایر پروژه های مهم این منطقه افزود: از دیگر پروژه هایی که در این دوره پیگیری ویژه ای برای آن انجام شده اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان سبلان است؛ در ورودی بزرگراه صیاد به میدان سبلان ترافیک سنگینی به وجود می آید که بر همین اساس با هماهنگی که با سازمان مشاور انجام دادیم فاز ۲ مطالعات برای احداث تقاطع غیرهمسطح در این محدوده به اتمام رسیده و در لیست اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح شهر تهران قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این تقاطع غیرهمسطح تداخل حرکتی در ورودی بزرگراه صیاد به میدان سبلان از بین می رود و تردد به صورت روان تر صورت می گیرد،  اضافه کرد: علاوه بر این در محدوده میدان سپاه از خواجه نصیر به صیاد نیز احداث تقاطع غیر همسطح (زیرگذر)  در حال مطالعه و امکان سنجی است که در صورت اجرا چراغ های میدان حذف و ترافیک این محدوده کاهش خواهد یافت.

مشارکت منطقه ۱۳ با پلتفرم مپینو در راستای تحقق عدالت اجتماعی توان یابان

شهردار منطقه ۱۳ با تاکید بر  اینکه یکی از شاخصه‌های سنجش عدالت در مدیریت شهری مناسب‌سازی و استانداردسازی فضاهای شهری برای استفاده عموم مردم از این فضاها است، از همکاری و مشارکت این منطقه با پلتفرم مپینو خبر داد.
علی احمدی، گفت: مپینو برنامه ای کاربردی است که در زمینه فرهنگسازی دسترس پذیری معابری شهری و اطلاع رسانی مکان های دسترس پذیر شهر ویژه افراد دارای معلولیت توسعه داده شده و فرصتی عملی در زمینه فرهنگ‌سازی جامعه برای توجه به حقوق افراد دارای معلولیت و محدودیت حرکتی در راستای  دسترسی به امکانات و حضور در شهرهاست.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار کرد: توسعه پایدار شهری زمانی محقق می شود که شهر بستری مناسب برای استفاده همه افراد باشد و بر اساس این  امر مناسب‌سازی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و نظارت مستقیم مهندسان ناظر این حساسیت را ایجاد می کند تا ضوابط مناسب‌سازی رعایت شود.

وی افزود: بدون تردید مناسب سازی معابر شهری رابطه مستقیمی با شادابی و نشاط اجتماعی  توان یابان دارد زیرا وقتی فردی  نتواند از خدمات شهری همچون سایر شهروندان استفاده کند عملا خانه نشین می شود، بنابراین مسئولیت اجتماعی همه سازمان‌های مرتبط ایجاب می‌کند تا گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود و شهرداری هم به عنوان یکی از این سازمان ها نقش مهمی در این زمینه دارد.

علی احمدی با اشاره به اینکه از اهداف این اپلیکیشن تلاش برای ایجاد فرصت برابر برای همه افراد، کمک به استقلال افراد دارای محدودیت جسمی، آگاهی دادن به افراد دارای کسب و کار در مورد اهمیت مناسب سازی اماکن عمومی ودر نهایت حرکت جامعه به سمت عدالت اجتماعی می باشد، گفت: در همین راستا  ناحیه یک به طور پایلوت در منطقه ۱۳ با مشارکت و همکاری با این پلتفرم علاوه بر تلاش برای آگاه سازی شهروندان به ویژه توان یابان از اماکن مناسب سازی شده و با بهره مندی از نظرات و تجربیات استفاده کنندگان از این پلتفرم  در جهت رفع خلا و کمبود ایمن سازی ومناسب سازی برخی از اماکن عمومی موجود در منطقه گامی اساسی برمی دارد و این اقدام در سایر نواحی نیز اجرایی خواهد شد.

پاکسازی بلندترین خیابان خاورمیانه و بوستان های منطقه 3  از " پسماند  "

 مسئولان شهرداری منطقه 3 به همراه فعالان مدنی و سازمان‌های مردم نهاد در روز جهانی زمین پاک، با شعار «سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک»، به جمع آوری پسماند خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل میدان ونک تا پارک ملت اقدام کردند.

حسین سیگارودی معاون خدمات شهری و محیط زیست در این باره گفت: روز جهانی زمین پاک یکی از رویدادهای مهم جهانی به شمار می‌رود که هر ساله در تمام کشورها برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین برگزار می‌شود.

سیگارودی افزود: تکریم پاکبانان، برپایی ایستگاه اطلاع رسانی در مراکز پرتردد از جمله: مترو قلهک و پارک ملت، حضور مسئولان و فعالان محیط زیست منطقه در پاکسازی خیابان کارگر، مسابقه نقاشی، بهترین از دوریختنی ها،  کارگاه های آموزشی ویژه "کودکان، دانش آموزان" در مساجد، سرای محلات و بوستان ها، پاکسازی بوستان ها، استفاده از ظرفیت مجازی جهت انتشار پیام های ویژه ی زمین پاک، تبلیغات محیطی، توزیع مخازن پسماند خشک در اماکن مذهبی از جمله اقداماتی بود که اداره محیط زیست این منطقه در هفته زمین پاک انجام داده است. 

طرفداران و فعالان پاکیزگی محیط زیست روز april 27 هر سال که به نام «روز جهانی زمین پاک» نام گذاری شده به خیابان ها، اماکن عمومی شهرها، سواحل رودخانه و دریا سرازیر می شوند تا با جمع آوری زباله سهمی حتی کوچک در پاکیزه سازی زمین داشته باشند.در این میان اداره محیط زیست شهرداری منطقه 3 پویش جمع آوری پسماندهای خشک را در از طولانی ترین خیابان خاورمیانه انجام داد.

پاکسازی مسیر راهپیمایی توسط پاکبانان منطقه ۱۵

پهنه تحویلی منطقه ۱۵ در راهپیمایی روز قدس به همت 50 نیروی پاکبان؛ با جمع آوری چهار هزار کیلوگرم پسماند پاکسازی شد.

سیدمهدی صباغ شهردار منطقه ضمن تشکر از تمامی همکاران در برپایی باشکوه روز قدس گفت: پهنه تحویلی منطقه به طول 600 متر و مساحت 2000 مترمربع در خیابان انقلاب از تقاطع وصال شیرازی تا تقاطع 16 آذر با تلاش های 50 نفر نیروی انسانی و بهره گیری از یکدستگاه جاروب بزرگراهی و یک دستگاه خودروی حمل مکانیزه پسماند از ساعت 5 صبح تا 16 همزمان با آغاز  تا پایان مراسم  با جمع آوری چهار هزار کیلوگرم پسماند  پاکسازی شد.

به گفته او؛ اداره مدیریت پسماند نیز با 10 نیروی انسانی، 5 دستگاه ماشین آلات، 10 مخزن و با توزیع 50 کیلو گرم کیسه پسماند درآماده سازی مسیر راهپیمایی روز قدس اقدام کرد.

صباغ در ادامه به برپایی پردیس فرهنگی مقاومت اشاره کرد و گفت: این پردیس با برپایی استیج شامل اجرای برنامه های فرهنگی هنری، اجرای گروه سرود، موسیقی، برنامه کودک و نمایش عروسکی با مشارکت پایگاه مقاومت مالک اشتر در تقاطع خیابان انقلاب و خیابان فلسطین با استقبال خوب شهروندان برپا شد.

شهردار منطقه همچنین به حضور بسیجیان شهرداری منطقه15 در راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد گفت: شورای حوزه، فرماندهان پایگاه ها، خواهران و برادران بسیجی حوزه مقاومت بسیج شهرداری منطقه 15 در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوری پرشور داشتند.

رسیدگی به پیام های شهروندی با قید فوریت

رسیدگی به درخواست های ثبت شده شهروندان در سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ منطقه ۱۴ و رفع مشکلات شهری محلات با قید فوریت در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفت.

برای این منظور جلسه هم اندیشی پیرامون بهبود ارتقای سطح کیفی منظر شهری و ارائه خدمات به موقع به مردم دارالمومنین تهران با حضور شهردار و مدیران شهری منطقه برگزار شد.
   
محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴، با بیان اینکه کاستی زمان پاسخگویی و ارتقای سطح پاسخگویی به درخواست های شهروندان، منجر به افزایش میزان رضایتمندی  آنها از عملکرد حوزه های اجرایی شهرداری منطقه خواهد شد؛ بر اهتمام حوزه های مختلف شهری و نواحی ششگانه بر انجام سریع، بادقت و اصولی فعالیت ها برای رفع مشکلات شهری تاکید کرد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارش تحلیلی از وضعیت رسیدگی کیفی و کمی پیام های سامانه۱۳۷ در سال۱۴۰۱، نقاط ضعف و چالش های پیش رو برای رفع مشکلات  بررسی شد.

سالاری پور در پایان بر بهره گیری از کلیه تجهیزات و امکانات با پیگیری عملیاتی و میدانی، نظارت دقیق بر اجراء و صحت عمل همچنین بازرسی هوشمندانه جهت پاسخ گوئی صحیح و موثر به پیام های شهروندان منطقه در سال جاری تاکید کرد.

آغاز احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد 

شهردار منطقه ۲تهران از آغاز عملیات اجرایی احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد با هدف ارتقای زیست شهری خبرداد.

مهدی صالحی با اعلام این خبر گفت: به دنبال مصوبات قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران مبنی بر ساماندهی آسیب های اجتماعی ،طرح ساماندهی رود دره فرحزاد به عنوان یکی از نقاط پایلوت شهر تهران از 5 ماه گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه  این طرح با هماهنگی دستگاه های متولی و شهرداری مناطق 5 و 2  در چند مرحله پیش بینی و درحال اجرا است گفت: بر همین اساس سه مسئله جمع آوری معتادان متجاهر، حذف پلاک های قرمز که به مسئله اعتیاد در دره دامن می زند و اجرای ریشه ای طرح ساماندهی رود دره برای حذف زمینه بازگشت معتادان، در دستور کار قرار گرفت.

صالحی گفت: جمع آوری مراکز دفع زباله و پسماندهای شهری و همچنین پاکسازی بیش از 80 تن ضایعات  و نخاله های دره که چندین سال در این دره رها شده بود را ازدیگر اقدامات اجرایی برشمرد.

شهردار منطقه 2 با اشاره به حذف 18 پلاک قرمز گفت: پس از پاکسازی، عملیات اجرایی احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه با هدف ارتقای زیست شهری  و امکان حضور نیروی انتظامی و عوامل اجرایی شهرداری آغاز شده است که در این طرح مسیری به طول دو هزار و 100متر احداث می شود.

به گفته صالحی پس از تکمیل عملیات احداث مسیر،  تامین روشنایی با نصب برج های نوری  در دستور کارمناطق 5و2 است .

وی با بیان اینکه پس از معبر سازی  مسئله تبدیل دره فرحزاد به اکو پارک مطرح است، تصریح کرد:  دره فرحزاد  براساس اسناد بالادستی و مصوبه شورای عالی شهرسازی با حداقل مداخلات سازه ای و حفظ منظر طبیعی ساماندهی و به اکوپارک تبدیل می شود.

شهردار منطقه2 تصریح کرد:  اقدامات پیش بینی شده در طرح احداث اکوپارک هیچگونه تعارضی با باغات محدوده نخواهد داشت و هرگونه طرحی متناسب با منظر طبیعی این رودخانه اجرا می شود.

صالحی بابیان اینکه شهرداری تلاش دارد تا با آماده‌سازی بستر و حریم این رودخانه شرایط را برای استفاده شهروندان از این پتانسیل گردشگری و طبیعی شهر مهیا کندگفت: این اقدامات با شعار دره فرحزاد باید فرحزاد شود اجرا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha