۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 2235
کد خبر: 84737343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افراد غیرمسئول در شبکه‌های اجتماعی، فضای جامعه را ملتهب می‌کنند

رشت - ایرنا - امام جمعه رضوانشهر گفت: افراد غیرمسئول با ایجاد کانال‌های مختلف در فضای مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی، فضای جامعه را ملتهب می کنند.

به گزارش خبرنگارایرنا از رضوانشهر حجت السلام والمسلمین محمدمهدی نژاد در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در سالجاری و با انتقاد از اقدامات بعضی شبکه های اجتماعی افزود: این عده ضمن همراهی با دشمن همه زیرساخت های فرهنگی و اعتقادی ما را هدف گرفته اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر با انتقاد از ادارات اوقاف و امورخیریه نسبت به شیوع اجرای موسیقی در مجالس ختم گفت: آوردن ادوات و آلات موسیقی به قبرستانها و مساجد برخلاف دستورات دینی ماست و هیچ فردی اجازه ندارد در مجلس ختم از اینگونه ابزار آلات استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد همچنین افزود: مشاهده می شود افراد بصورت خودسرانه با چاپ بنر و اعلامیه های مجالس ختم حاوی تصاویر بانوان، جهت تبلیغات در سطح شهرستان استفاده می کنند که اداره صمت و اصناف باید جلوی اینگونه اقدامات را بگیرند.

رسانه ها مطالبات مردم رضوانشهر را پیگیری کنند

سرپرست فرمانداری رضوانشهر هم در این نشست فرهنگی ضمن تشکر از حضور پرشور و گسترده مردم این شهرستان در آیین راهپیمایی باشکوه روز قدس گفت: شورای فرهنگ عمومی برای تحقق دستورات رهبرمعظم انقلاب اسلامی و اجرایی شدن شعار سال باید گام بردارد و برنامه ریزی منسجم و هماهنگی لازم را در این راستا داشته باشد.

 سیدنادر صفوی در ادامه با اشاره به سیاست های دولت مردمی گفت: دولت سیزدهم با ورود دقیق به مشکلات اصلی کشور که در شرایط سخت تحریم ظالمانه و بی‌تدبیری‌های گذشته شکل گرفته بود، توانست ضمن تلاش برای حل کوتاه مدت مسائل، برنامه بلند مدت خود برای برون رفت کامل از مشکلات جاری کشور به ویژه در زمینه معیشت و اقتصاد مردم را فراهم کند.

به گفته وی، رضوانشهر با طرفیت‌های موجود و مردمانی بسیار خوب، نیاز به کارزیربنایی برای آینده شهرستان دارد که رسانه ها باید در این زمینه مطالبات مردمی را پیگیری کنند.

سرپرست فرمانداری رضوانشهر همچنین از کم توجهی صداوسیمای مرکز گیلان به این شهرستان انتقاد کرد و گفت: انتشار و پخش قطره چکانی حماسه حضور مردم این شهرستان اعم از شیعه و اهل سنت و همچنین کم توجهی به این مناطق از سوی این رسانه مورد انتقاد همه ماست.

امر به معروف نیازمند اهتمام جدی است

رئیس اداره اطلاعات شهرستان های رضوانشهر و ماسال اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از دستورات دین مبین اسلام هستند که متأسفانه موضوع نهی از منکر را بیشتر مورد استفاده قرار می دهیم.

جماعتی بیان کرد: با استفاده از امر به معروف و بیان خوبی های دین اسلام بهتر می توان جامعه را مدیریت کرد و در ابتدای امر سعی شود از موضوع امر به معروف استفاده شود و برای بهبودی شرایط ناگزیر به تشکیل و راه اندازی گروه های امر به معروف در سطح جامعه هستیم.

در ادامه همچنین رئیس دادگستری رضوانشهر هم در این جلسه فرهنگی گفت: موضوع عفاف و حجاب یک کار فردی نیست بلکه نیاز به تلاش جمعی دارد و همه جامعه در این راستا مسئول هستند.

علی شالیکار افزود: بافعال کردن پایگاه های عفاف و حجاب در سطح مناطق مختلف گردشگری و عرضه بسته های فرهنگی باید سعی شود تا این امکان به راحتی در دسترس همه باشد و برای تذکر به بانوان نباید از وجود آقایان استفاده گردد.

این مقام قضایی با اشاره به این که جای خالی یک پایگاه عفاف و حجاب در سطح رضوانشهر و پره سر مشهود است متذکر شد: برخورد های جزیره ای در این راستا جواب نخواهد داد و با یک برنامه ریزی منسجم برای بهبود شرایط کنونی گام برداریم.در ادامه این نشست،

افزود: برای تحقق و عملیاتی کردن موضوعات مختلف شعار سال مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی باید از ظرفیت دانشکده پردیس در این شهرستان که از مراکز تحت مدیریت دانشکده فنی دانشگاه تهران می باشد استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha