فرماندار اشنویه: کارگران موتور محرک تولید کشور هستند

مهاباد - ایرنا - فرماندار اشنویه گفت: کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند و نقش عظیم آنان در پویایی و پیشرفت جامعه انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعلی ترابی روز شنبه در همایش روز کارگر در این شهرستان با بیان اینکه کارگران نقش مهمی در تحقق شعار سال در جهت تولید دارند افزود: کارگران دارای شغل بسیار ارزشمندی هستند و مسوولان باید نسبت به بحث حقوق و بیمه و نیز حل دیگر مشکلات آنان تلاش بیشتری کنند.

وی افزود:  امروز همه بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور مدیون تلاش کارگران سخت کوش و متعهد است که بیشترین تاثیر را در نظام اقتصادی حاکم بر جامعه دارند.

فرماندار اشنویه بیان کرد: ارتقای امنیت شغلی کارگران از دغدغه‌های مهم این قشر و جزو اولویت‌های دولت است و کارفرمایان و دیگر نهادها باید نسبت به حل مشکلات آنها  و نیز منزلت شان اهتمام جدی داشته باشند.

ترابی با بیان اینکه در هر جامعه‌ای که از اندیشه و بازوی کارگران بهتر استفاده شود توسعه و پیشرفت در آن جامعه بیشتر خواهد بود اظهار کرد: مسوولان این شهرستان مصمم هستند تا واحدهای غیرفعال یا نیمه فعال را مجددا به چرخه تولید برگردانند تا با افزایش ظرفیت تولید در جهت اشتغالزایی و توسعه پایدار شهرستان گام‌های سازنده‌ای بردارند.

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی سال گذشته در اشنویه پرداخت شد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشنویه نیز در این همایش گفت: سال گذشته در قالب ۱۸ طرح پشتیبان و ۳۰ طرح مستقل به میزان ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان آنها پرداخت شد که  زمینه اشتغال برای ۲۳۰ نفر را در این شهرستان فراهم کرد.

شوانه محمدی ادامه داد: پارسال همچنین ۱۷۷ پرونده در حوزه شکایت کارگری تنظیم و ۸۰ درصد پرونده‌ها به صورت سازشی رفع و ۲۰ پرونده به دادگستری ارجاع داده شد.

وی با اشاره به انجام ۵۷۶ مورد بازرسی از کارگاه ها و واحد های تولیدی زیر پوشش این اداره در همین مدت افزود: در مجموع سال گدشته در این شهرستان ۲ هزار کارگر در زیر مجموعه اداره کار شناسایی شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه اشنویه نیز با تقدیر از عملکرد کارگران بسیجی در اقتصاد کشور گفت: زمانی شاهد یک اقتصاد قوی و پویا در کشور خواهیم بود که به منزلت کارگران و حل مشکلات آنها نیز توجه لازم را داشته باشیم.

سرهنگ ایدین ولی زاده ادامه داد: امنیت شغلی، تکریم کارگران و فضای مناسب کار برای این قشر باید در اولویت مسوولان باشد.

به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم از ۸۰ نفر از کارگران ادارات و واحدهای تولیدی اشنویه قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha