۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 84737543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالانه ۲۴ هزار تن شیر در شهرستان نیر تولید می‌شود

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۳۸
کد خبر: 84737543
سالانه ۲۴ هزار تن شیر در شهرستان نیر تولید می‌شود

اردبیل- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی نیر از تولید سالانه ۴۲ هزار تن شیر در این شهرستان خبر داد.

رضا ناصری روز شنبه در گفت و  گو با خبرنگار ایرنا از تولید سالانه ۲۴ هزار تن شیر در شهرستان نیر خبر داد و گفت: این مقدار شیر از بیش از هزار و ۵۰۰ واحد پرورش گاو شیری روستایی دارای پروانه با ظرفیت ۱۵ هزار راس و چهار واحد گاوداری شیری صنعتی فعال با ظرفیت ۲۲۰ راس تولید می شود.

 وی با بیان اینکه شهرستان نیر در تولید شیر رتبه ششم  استان را دارد، افزود: این واحدها در مجموع موجب اشتغال‌زایی هشت نفر در واحدهای صنعتی و بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای روستایی این شهرستان شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نیر افزود: هفت مرکز جمع‌آوری شیر به صورت ثابت و سیار در این شهرستان فعالیت دارند که روزانه بیش از ۱۳ تن شیر و سالانه بیش از چهار هزار تن شیر با اشتغال‌زایی برای ۱۲ نفر در شهرستان ایجاد کرده اند.

 ناصری خاطرنشان کرد: شهرستان نیر در ۲۷ کیلومتری جنوب غربی اردبیل دارای ۱۳ واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت اسمی ۳۸۵ راس دام مولد، ۱۶ واحد پرواربندی گوساله دورگ با ظرفیت اسمی هزار و ۹۶۹ راس ، یک  واحد پرواربندی بره با ظرفیت اسمی ۵۰۰ راس ، ۱۱ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت اسمی ۱۹۴ هزار و ۲۵۰ قطعه ، یک واحد مرغداری تخم‌گذار با ظرفیت اسمی ۲۷ هزار و ۲۸۰ قطعه، سه واحد ایستگاه جمع‌آوری شیر با ظرفیت اسمی ۱۰ تن در روز و همچنین ۵۰ واحد دامداری کوچک و روستایی دارای پروانه بهره‌برداری سنتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha