۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۴۷
کد خبرنگار: 1269
کد خبر: 84737962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ گروه استهلال اصفهان برای رصد ماه شوال اعزام شدند

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۴۷
کد خبر: 84737962
۱۴ گروه استهلال اصفهان برای رصد ماه شوال اعزام شدند

اصفهان - ایرنا - رئیس ستاد استهلال ماه شوال اصفهان با اشاره به اعزام گروه های نجومی برای تشخیص عید فطر گفت: ۱۴ گروه استهلال ماه در سراسر استان رصد ماه شوال را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز پایانی ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سیعد فطر رصد ماه شوال و اعلام پایان ماه بندگی توسط گروه های نجومی در سراسر کشور انجام می شود که در این میان ستاد استهلال ماه های قمری نیز با بکارگیری ظرفیت کارشناسان و دانش آموختگان رشته نجوم ماموریت خود را انجام می دهند.

ستاد استهلال ماه شوال استان اصفهان فعال شده تا در کنار دیگر رصدکنندگان ماه اعلام عید فطر طی روز دوشنبه و یا سه شنبه را انجام دهند.

مهدی رحیمی شامگاه روز شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۱۴ تیم فعال از کارشناسان، دانش آموختگان و متخصصان علم نجوم عصر امروز به نقاط مختلف استان و یک گروه نیز به بیرون از اصفهان اعزام شدند.

وی بیان کرد: تجهیزات و امکانات لازم رصد ماه در اختیار این تیم ها قرار گرفته تا حد امکان با وجود وضعیت ابری هوا این کارانجام گیرد.

رئیس ستاد استهلال ماه شوال اصفهان ادامه داد: شرایط ابری هوا بخش‌های زیادی از کشور را فراگرفته که در مشاهده ماه اثر می‌گذارد و بر این اساس سعی شده نقاط دارای وضعیت هوایی بهتر برای این کار انتخاب شود.

به گفته وی، گروه تخصصی نجوم اصفهان با توجه به شرایط هوایی بهتر عصر امروز به ارتفاعات شیراز اعزام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha