گردشگران از ظرفیت‌های اقامتی همه شهرستان‌های اصفهان استفاده کنند

اصفهان- ایرنا- مدیر ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: گردشگرانی که در تعطیلات عید فطر قصد سفر به این استان را دارند می‌توانند از ظرفیت‌های اقامتی فراهم شده در ۲۸ شهرستان استفاده کنند و گردشگری فقط به شهرهای اصفهان و کاشان محدود نشود.

شهرام امیری، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت هتل‌های شهرهای اصفهان و کاشان با توجه به استقبال خوب گردشگران عید فطر از چند روز گذشته تکمیل شده است اما با توجه به ظرفیت‌های خوب اقامتی فراهم شده در سایر شهرها و روستاهای استان، گردشگران می‌توانند از آنها در سراسر این خطه استفاده کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای میزبانی هرچه بهتر از گردشگرانی که در تعطیلات عید فطر به استان اصفهان سفر می‌کنند، اظهار داشت: ظرفیت مراکز اقامتی مُجاز و رسمی استان حدود ۳۷ هزار تخت است که حدود ۲۰ هزار تخت از آنها در شهرهای اصفهان و کاشان و حدود ۱۷ هزار تخت در سایر شهرستان‌ها توزیع شده است.

امیری با بیان‌اینکه این مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، خانه مسافرها، اقامتگاه‌های سنتی و واحدهای بوم‌گردی است، اضافه کرد: استان اصفهان ۲۸ شهرستان با تنوع گردشگری در زمینه‌های مختلف مانند تاریخی، فرهنگی، طبیعی و اقلیمی دارد و با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده، گردشگران می‌توانند با سفر به این مناطق از جاذبه‌های آنها بازدید کنند.

وی در باره احتمال بارش‌های رگباری و بهاری در روزهای آینده در استان توضیح داد: همه پیش بینی‌های لازم برای اِسکان مسافران انجام شده و اولویت ما برای اقامت آنها، اقامتگاه های رسمی است و در صورتی که با شرایط ویژه مواجه شدیم از ورزشگاه‌ها و حسینیه‌ها نیز استفاده خواهد شد و گزینه‌هایی مانند چادرخواب در مرحله آخر است.

مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: در تعطیلات عید فطر امسال بمنظور میزبانی هرچه بهتر از گردشگران، تمهیداتی نیز در نظر گرفته شده که افزایش ساعت بازدید از آثار تاریخی مستقر در مجموعه میدان امام(نقش جهان) تا ساعت ۲۲ و استقرار راهنمایان گردشگری و حفاظت در بناهای تاریخی مختلف از جمله آنهاست.

امیری به افزایش تعداد بناهای تاریخی که قابلیت بازدید دارد اشاره کرد و افزود: ۲۵ بنای تاریخی دیگر که امکان بازدید گردشگران از آنها وجود دارد به مجموعه آثار تاریخی قابل بازدید در استان اصفهان اضافه شد.

وی با تاکید براینکه اداره کل میراث فرهنگی اصفهان بدنبال توسعه مُتوازن گردشگری در سراسر استان است، تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم همه جذابیت‌های موجود تاریخی، میراثی و اقامتی در ۲۸ شهرستان را به گردشگران معرفی کنیم.

وی ادامه داد: ما تکمیل ظرفیت هتل‌های اصفهان و کاشان را به فال نیک گرفتیم زیرا از این موضوع می‌توان بعنوان فرصت مناسبی برای معرفی مراکز اقامتی و جاذبه های گردشگری سایر شهرستان‌ها استفاده کرد.

امیری با بیان اینکه اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری همه شهرستان های استان اصفهان به وزارت میراث فرهنگی معرفی شده است تا در سطح ملی در باره آن اطلاع رسانی شود، اظهار داشت: در استان نیز از طریق سامانه های مختلف از جمله "‌مسافریار" برای اطلاع رسانی به گردشگران اقدام می شود.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های "وزوان" ،"مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسوولان اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، حدود هفت و نیم میلیون بازدید، نوروز امسال از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان صورت گرفت که نسبت به قبل از شیوع کرونا و نوروز سال ۹۸ حدود ۱۵ درصد، افزایش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha