لغو رویداد «ماه امت» با اجرای گروه‌های سرود بین‌المللی در مشهد تکذیب شد

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: رویداد بین‌المللی ماه امت با اجرای گروه‌های سرود بین‌المللی طبق برنامه در این کلانشهر در حال برگزاری است و موضوع لغو اجرای گروه قوالی پاکستان صحت ندارد.

یوسف اسماعیل‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص انتشار مطالبی در خصوص لغو اجرای سرود در این برنامه، افزود: این رویداد از هفتم اردیبهشت ماه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله اجرای سرود گروه مقاومت از لبنان و گروه قوالی از پاکستان آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد و حوزه هنری خراسان رضوی برای مدت ۱۰ شب در حال اجراست و هیچ تغییری در نحوه اجرا و یا لغو اجرای گروه‌های سرود صورت نگرفته است.

اسماعیل‌زاده اضافه کرد: این ویژه برنامه به‌ عنوان یک جشن فرهنگی بین ایران و افغانستان است و هنرمندان افغانستانی، پاکستانی، لبنانی و ایرانی در منقبت حضرت علی (ع) برنامه‌هایی همچون سرود، قوالی و مناجات خوانی اجرا می‌کنند.

نخستین رویداد بین‌المللی "رمضان، ماه امت" تا ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن شهدای مدافع حرم واقع در آوینی (گلشهر) ۵۷ میزبان علاقه مندان است.

شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد هشت را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک کنند یا در سامانه ثبت‌نام کنند. هزینه ثبت‌نام برای بلیت عادی پنج هزار تومان و بلیت ویژه ۲۵هزار تومان است. در این رویداد فرهنگی قرار است که گروه‌های قوالی پاکستان، منقبت‌خوانی افغانستان و یک گروه لبنانی در کنار گروه‌های خراسانی برنامه اجرا کنند.

امروز در برخی گروه‌ها در فضای مجازی موضوع لغو اجراهای برنامه های سرود این رویداد در حال انتشار است و در این مطالب عنوان شده است: "کنسرت خبرساز در ‎مشهد لغو شد! پس از انتشار تصاویری از اجرای گروه سرود قوالی پاکستان در مشهد و نمایش ‎ساز روی صحنه بر خلاف تعهدات رسمی در قرارداد، به دلیل آنچه "حفظ حرمت حریم امام رضا (ع)" ذکر شده، ‎شهرداری مشهد بقیه اجراهای این گروه را لغو کرد."

در پیگیری خبرنگار ایرنا از صحت و سقم این موضوع، معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد لغو اجراها را تکذیب کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha