خدمات‌رسانی ویژه مترو تهران به نمازگزاران عید سعید فطر

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از خدمات‌رسانی ویژه این ناوگان به مناسبت عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، مهدی شایسته اصل ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران و تبریک فرارسیدن عید سعید فطر گفت: مترو تهران و حومه بمنظور تسهیل در تردد نمازگزاران به محل اقامه نماز عید سعید فطر در دانشگاه تهران، با آمادگی کامل کارکنان و استفاده حداکثری از امکانات خود، خدمات ویژه‌ای را در تمام خطوط ارائه خواهد کرد.

وی با اشاره به دسترسی راحت‌تر نمازگزاران از خطوط سه و چهار مترو به محل برگزاری نماز عید فطر در دانشگاه تهران افزود: در این روز تعداد حرکت قطارها نسبت به برنامه روزهای تعطیل افزایش پیدا خواهد کرد تا نمازگزاران و مسافران گرامی راحت‌تر از این وسیله حمل‌ونقل ریلی ایمن، سریع و پاک استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: در این روز از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح تا پایان مراسم، سرویس‌دهی در خط ۳، با فاصله حرکت هر ۹ دقیقه و در خط چهار با فاصله حرکت هر چهار دقیقه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه آمادگی دارد تا در صورت نیاز جهت خدمات‌دهی مناسب‌تر به شهروندان و مسافران قطارهای فوق‌العاده را در تمام خطوط اعزام کند خاطرنشان کرد: به شهروندان گرامی توصیه می‌شود به‌منظور دسترسی بهتر و آسان‌تر به محل برگزاری نماز در ایستگاه میدان انقلاب اسلامی (خط چهار) پیاده شوند.

اولین جلسه تشکیل نظام فنی و اجرایی قطار شهری تهران برگزار شد

اولین جلسه تشکیل نظام فنی و اجرایی قطار شهری تهران به همت ستاد مهندسی پیشرفت دانش‌بنیان شرکت بهره‌برداری مترو تهران با حضور مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، بابک احمدی مدیرعامل بخش حمل‌ونقل ریلی گروه مپنا و جمعی از مدیران برگزار شد.

مدیرعامل بخش حمل‌ونقل ریلی (مپنا) در  این جلسه با اشاره به اینکه کشور ما در صنعت حمل‌ونقل ریلی در حوزه بین‌شهری قدمت بسیاری دارد اما در حوزه درون شهری، این صنعت جوان است گفت: زیر ساخت‌های لازم در زمینه قوانین، مقررات و استاندارهای لازم در تضمین کیفیت و سطح خدمات، منسجم نیست و نیاز به تدوین دارد اگرچه استاندارهای بین‌المللی در حوزه فنی حمل‌ونقل ریلی درون شهری داریم اما توصیه استاندار بین‌المللی این است که هر کشور استانداردهای بومی شده خود را داشته باشد.

بابک احمدی کرد: اقتضائات کشور ما نیز ایجاب می‌کند این سطح از بومی‌سازی را در استانداردهای کشور داشته باشیم و قابلیت‌های اجرا و بهره‌برداری را برایش فراهم کنیم.

مدیرعامل بخش حمل‌ونقل ریلی گروه مپنا ادامه داد: در حال حاضر تشکیل نظام فنی و اجرایی قطار شهری تهران باید محقق شود که بعد از تنظیم و اجرا بتواند به‌عنوان پایلوت در سیستم قطار شهری کلان‌شهرهای کشور مورداستفاده قرار گیرد و در سطح بالاتر بتواند به‌عنوان یک استاندارد ملی به‌تمامی سیستم‌های قطار شهری‌های کشور ابلاغ شود.  

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح از تجارب راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت مپنا به‌عنوان بازوی مشورتی و کارشناسی و سیستم‌های کارشناسی و مشاوره‌ای که در گذشته نظام تعمیرات و نگهداری ناوگان ریلی کشور را پیاده‌سازی کرده‌اند، برای غنی‌تر شدن این کار استفاده می‌کنیم افزود: کار با یک تیم مشترک از گروه مپنا و شرکت بهره‌برداری متروی تهران و سازمان شهرداری‌ها، کانون دانش‌آموختگان دانشگاه علم و صنعت و انجمن صنایع ریلی شروع می‌کنیم و از انجمن حمل‌ونقل ریلی هم کمک خواهیم گرفت.  

وی گفت: باتوجه‌به اینکه تجربه این موضوع در حمل‌ونقل ریلی بین‌شهری وجود دارد فکر می‌کنم در یک دوره یک‌ساله نظام فنی اجرایی شرکت بهره‌برداری قطار شهری تهران را تدوین و برای پیاده‌سازی آماده کنیم.  

احمدی با اشاره به اینکه حرکت به سمت پیاده‌سازی و استقرار نظام فنی مهندسی ریلی کشور در کلان اعم از (درون شهری و برون‌شهری) چند سالی زمان می‌برد خاطرنشان کرد: قطعاً برای شروع، تدوین نظام فنی اجرایی حمل‌ونقل ریلی درون شهری در اولویت قرار می‌گیرد و بعد از آن به سمت یکپارچه سازی درون شهری و برون‌شهری حرکت خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha