۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۵۵
کد خبر: 84739143
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار جهرم: خرد جمعی محور تصمیم‌گیری شوراها باشد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۵۵
کد خبر: 84739143
فرماندار جهرم: خرد جمعی محور تصمیم‌گیری شوراها باشد

شیراز-ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: شورا نباید نگاه بخشی به مسائل داشته باشند، باید در حل مشکلات خرد جمعی و تصمیم‌گیری برای مردم را محور قرار دهند. همچنین شورانشینان از تک‌محوری به‌ویژه در جلسات داخلی شوراها خودداری کنند.

مهدی شفیعیان یکشنبه در مراسم روز شوراها در جهرم افزود: از اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها می‌خواهیم موضوعاتی چون کنترل ساخت‌وسازهای غیر مجاز، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق مراقبت از مراتع، جنگل‌ها و مهار آتش‌سوزی، نظارت بر حسن اجرای قانون احصا و انتقال مسائل و مشکلات به فرمانداری و بخشداری‌ها را بیشتر از پیش مورد توجه قرار دهند.

شفیعیان از اعضای شوراها خواست در کنار نقش شورایی خود باید مردم حوزه انتخابیه خود را امیدوار نگه داشته و به عنوان خدمات دولت همراهی و هم افزایی مردم را تقویت کنند و تصریح کرد: در کنار نگاه مطالبه‌گری، باید تزریق امید و نشاط را هم باید به جامعه را مهمترین اولویت مد نظر باشد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم تأکید کرد: نشست با شوراها در هر بخش به تفکیک دهستان‌ها به منظور بررسی مسائل و مشکلات و هماهنگی و تعامل بیشتر در جهت رفع مشکلات و توسعه هر برگزار شود.

وی با اشاره به حضور حماسی مردم  در راهپیمایی روز قدس از مردم همیشه در صحنه و با درایت شهرستان تشکر کرد و  گفت: یکی از مسائل مهم و ارزشمند در گستره زندگی اجتماعی، تعامل، همفکری و مشورت است. واگذاری مسولیت به مردم و مشارکت آن‌ها در اداره امور کشور یکی از مهمترین برکات انقلاب اسلامی است.

وی شوراهای اسلامی شهر و روستا را منشأ بسیاری از اقدامات تأثیرگذار و زمینه سرعت‌بخشی در حوزه عمران و آبادانی شهرها و روستاها ذکر و خاطرنشان کرد: از این منظر بستر همراهی‌های اجتماعی و رفع دغدغه‌های مردم را فراهم کرده‌اند.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم بیان داشت: در دوره ششم شوراهای اسلامی نوع نگاه حاکمیتی به شوراها عوض شده و شوراها به بالندگی و رشد در تمام زمینه‌ها رسیده‌اند.

 وی یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی را مردم‌سالاری دینی برشمرد و اظهار داشت: حضور گسترده نشاط آرای مردم در صحنه و در نهایت به‌کارگیری خرد جمعی و درمجموع هم انتخابات‌ها معنایش پرهیز از جمود فکری و استبداد در رأی است.

 فرماندار ویژه شهرستان جهرم در ادامه اضافه کرد: اگر کسی رای خویش جمود فکری و استبداد پیدا کند و به نظرات دیگران اعتنا نکند در مسیر هلاکت و نابودی و خسران قرار دارد و یک فرد هر اندازه عاقل عالم مدیر و مدبر و آینده نگر باشد به تنهایی نمی‌تواند نظرش صد در صد صائب باشد مگر آنکه با مردم و صاحب نظر ان مشورت داشته باشد.

اعضای شورا از اختلاف دوری کنند

امام جمعه جهرم نیز در این دیدار با تأکید بر برنامه محور بودن و همدلی اعضا شورا  با یکدیگر عنوان کرد: هدف اعضای شورا باید یکی باشد و همه در راه خدا و بدور از اختلاف کار کنند.

حجت‌الاسلام دکتر محمدحسن مدبر افزود: فعالیت‌ها بایستی نمایشی نباشد و با اولویت بندی دقیق، عملیاتی شود. مدیران شهرداری و اعضا شورای اسلامی شهر باید شعار سال را جامعه عمل بپوشانند و فعالیت های خود را در این راستا انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر جهرم نیز با اشاره به  عملکرد شورا و شهرداری این شهر در شش ماه گذشته گفت: به زودی گزارش عملکرد شهرداری وشورای اسلامی شهر را به شهروندان ارائه خواهیم داد.

داوود اوسط اظهار کرد: بودجه شهرداری جهرم در سال ۱۴۰۱ به‌صورت دقیق و تخصصی، در کمیته‌های مختلف شورای شهر جهرم بررسی و مصوب شده است.

شهردار جهرم نیز در این دیدار ضمن تشکر از پرسنل شهرداری و شورای اسلامی شهر جهرم بیان کرد: دلیل آرامشی که در شهر و شهرداری وجود دارد، هماهنگی و همبستگی پرسنل شهرداری و همراهی اعضا شورای اسلامی شهر است

عبدالرحیم اسدی افزود: به منظور رضایت شهروندان تصمیماتی اتخاذ شده است که به زودی عملیاتی خواهد شد و به شهروندان گزارش خواهیم داد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha