۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۳۷
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84739218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل خانه معلم مطالبه فرهنگیان دزفول

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۳۷
کد خبر: 84739218
تکمیل خانه معلم مطالبه فرهنگیان دزفول

دزفول- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: ساخت خانه معلم دزفول که از سال ۹۴ متوقف شده و به دلایل نامشخص رها شده به عنوان یکی از مطالبات فرهنگیان این شهرستان مطرح است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسن پرآور روز یکشنبه در نشست علنی شورای شهر دزفول گفت: مطالبه عامه فرهنگیان به ویژه معلمان تکمیل خانه معلم است که سال‌ها به صورت نیمه تمام باقی مانده و به یک محل متروکه تبدیلشده است.

وی ازز سرپرست  آموزش و پرورش دزفول خواست مکانی در شان معلمان و فرهنگیان فراهم کنند و اگر  تکمیل این مکان نیازمند حمایت شورا و شهرداری است آمادگی لازم وجود دارد .

وی افزود: برای حل مشکلات فرهنگیان اگر نیاز است زمینی تغیر کابری شود آماده همکاری در این خصوص هستیم .

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول ضمن تجلیل از جامعه معلمان به مناسبت هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری گفت: استاد مطهری با خون خود پیوند حوزه و دانشگاه  را به صورت علنی و رسمی تداعی کرد زیرا افراد بسیاری به دنبال اختلاف بین حوزه و دانشگاه بودند .

 پرآور افزود: استاد مطهری کاری کرد که پیوند حوزه و دانشگاه ناگسستنی شود .

وی با بیان اینکه معلمان دین بزرگی گردن ما دارند گفت: خدمتی که ما به مردم می کنیم حاصل دسترنج و خاک گچ معلمان و خون دل آنهاست که موجب  پرورش و خدمتگذاری شده است. 

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول جامعه معلمان را روشنفکر، ولایتمدار، باسواد و همیشه در صحنه دانست و گفت: بالاترین تعداد رزمندگان اعزامی به جبهه مربوط به دانش آموزان و معلمان است  که نباید فراموش شود .

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول از تلاش مدیر آموزش و پرورش این شهرستان قدردانی کرد و گفت: قدم‌های بزرگی در این راستا برداشته شده و با دستگاه‌های مختلف هماهنگی لازم صورت گرفته که امیدواریم تداوم یابد ‌.

سرپرست آموزش و پرورش دزفول نیز در این مراسم از مطالبه گری خبرنگاران و شورای شهر دزفول که چالش ها و کمبودهای آموزش و پرورش را اطلاع‌رسانی می کنند و مسوولان نیز وارد صحنه می شوند قدردانی کرد و افزود: متولی ساخت معلم سرای دزفول، سازمان نوسازی مدارس استان است و آموزش و پرورش دزفول در صورت ساخت و تحویل بهره بردار است. 

امیر ظاهرطحان افزود: مسوولان مربوطه در سال‌های گذشته پیگیری هایی در این خصوص داشته اند تا معلم سرا تکمیل و تجهیز شود. باید فرهنگیان دزفول و خوزستان مکانی در شان و جایگاهشان داشته باشند .

وی گفت: ضرورت  تکمیل خانه معلم به گوش وزیر نیز رسانده شده و خواستار   توجه برای تکمیل آن شدیم که امیدواریم محقق شود. 

سرپرست آموزش و پرورش دزفول گفت: ساخت معلم سرای دزفول  از سال ۹۴ آغاز شده و  حدود ۵۰ درصد پیشرفت دارد که باید تکمیل و تجهیز شود.

وی ضمن تبریک هفته مقام معلم گفت: دزفول شهر دو هزار و ۶۰۰ شهید و علماست که با وجود اینکه ماه های قبل اخباری از تحصن فرهنگیان در نقاط مختلف اعلام شده بود با چنین موردی در دزفول مواجه نشدیم که نشانه تدین و نجابت فرهنگیان دزفول است.

ظاهرطحان  با بیان اینکه معلمان شبانه روز فعالیت می کنند و اکنون برای همه مشهود است که هیچ کس جای معلم را پر نمی کند افزود: حضور  معلمان در دوران کرونا در سنگر تعلیم و تربیت کمتر از جبهه سلامت نیست. 

وی گفت: معلمان در دوران کرونا  همیشه در صحنه تعلیم و تربیت حاضر هستند و تا آخرین لحظه در بیمارستان نیز به آموزش می پرداختند، ایثارگری کردند و جان دادند .

سرپرست آموزش و پرورش دزفول اظهارداشت: دزفول رتبه نخست تجارب برتر کشور در حوزه سنجش را کسب کرده که نشانه این است که هنوز نخبگان در دزفول هستند. 

ظاهرطحان ادامه داد: ۲ نفر از استان خوزستان به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب شدند که یکی از آنها دزفولی و دیگری ماهشهری است که نشانه توانمندی معلمان این شهرستان است .

وی به تلاش مدیران پیشین آموزش و پرورش دزفول و زحماتی که در دوران مختلف جنگ، کرونا، تحریم  کشیدند اشاره کرد و افزود: کرونا هزینه های زیادی بر دوش آموزش و پرورش و خانواده ها انداخت و هزینه ای که باید برای

نشاط و آموزش دانش آموزان هزینه می شد برای خرید ماسک و الکل هزینه شد .

وی اضافه کرد: کار جهادی باید برای فضا، ظاهر  و تجهیزات  مدارس انجام شود زیرا ۵۸ مدرسه دزفول مربوط به دهه ۴۰ هستند و به علت جنگ تحمیلی خسارت های زیادی دیدند به طوری که سالانه هزینه های زیادی برای بهسازی آب، برق و فاضلاب آنها می شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha