۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84739416
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رزمنده دفاع مقدس: عاشورا مکتب شهدا بود

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۲۴
کد خبر: 84739416
رزمنده دفاع مقدس: عاشورا مکتب شهدا بود

همدان- ایرنا- یکی از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس گفت: شهدای ما صاحب مکتب عاشورا و امام حسین(ع) بودند و تفکر امور ما نیز باید شهدایی باشد.

به گزارش ایرنا؛ "سیدناصر حسینی‌پور" شامگاه یکشنبه در یادواره ۳۲ شهید والامقام عملیات رمضان شهرستان ملایر در مسجد شهید مطهری افزود: شهدا نیازمند یادواره نیستند، بلکه ما برای شناخت درونی خود به یادواره‌های شهدا نیاز داریم.

وی با بیان اینکه شهدا اهل دنیا نبودند و منتظر مردن نماندند، اظهار داشت: تمام دغدغه شهدا از جنس عشق بود و هرگز یاد و نامشان کهنه نمی‌شود.

این آزاده سرافراز و نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" ادامه داد: میزان شهدا درستی و صداقت بود و هم در زمان حیات و هم بعد از شهادت، برای همه ما الگو شدند.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه برگزاری یادوارهای شهدا باید برای ما بصیرت‌بخش باشد، بیان کرد: شهدا هشت سال دفاع مقدس را به سال ۶۱ هجری پل زدند و ما نیز باید زندگی‌مان را به زندگی شهدا گره بزنیم.

وی تفکر شهدا در دفاع مقدس را تفکر حسینی دانست و گفت: شهدا در دوران دفاع مقدس در شرایطی که از کمترین امکانات در حوزه‌های مختلف به ویژه نظامی مواجه بودند، با تفکر حسینی به "ما نمی‌توانیم" نه گفتند و "ما می‌توانیم" را به منصه ظهور گذاشتند.

این جانباز و رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه شهدای ما صاحب یک مکتب دفاعی حسینی بودند، ادامه داد: وقتی مکتب ما عاشورایی باشد، مادران شهدای ما نیز ام‌ّوهب می‌شوند و چهار و پنج فرزند را در راه خدا از دست می‌دهد.

حسینی‌پور همچنین مکتب مادران شهدا را مکتب عاشورایی و مکتب دفاعی امام راحل دانست و اظهار داشت: مادران شهدا بدون هیچ چشم‌داشتی از نظام و انقلاب، خود را بدهکار اسلام و انقلاب می‌دانند.
 

وی افزود: در مقابل کسانی هستند که با داشتن حقوق های چند صد میلیونی باز هم می‌گویند این سهم ما از سفره انقلاب است.

به گفته وی اگر هر دولتی از پیروزی انقلاب تاکنون موفقیتی به دست آورده است، در بخش خدمت یک تفکر جهادی و دفاع مقدسی بوده که آن موفقیت حاصل شده است.

نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" افزود: کسانی که نمی‌توانند موفقیت‌های دولت و نظام را ببیند، همانند خفاش هستند که چشمانشان تحمل دیدن نور و حقیقت را ندارد.

حسینی‌پور گفت: بدون شک اگر امروز شهدا بودند، بهترین مدیریت را داشتند و مواردی همچون گرانی‌ها که در بسیاری از موارد ربطی به تحریم ندارد، را مدیریت می‌کردند.

وی یادآور شد: امروز باید با تفکر "ما می‌توانیم" کشتی اسلام را به سکانداری رهبر معظم انقلاب به ساحل آرامش و حقیقت برسانیم.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha