۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 84739834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادعای انگلیس: یک چهارم گردان‌های روسیه در جنگ اوکراین ناکارآمد شده‌اند

لندن – ایرنا – وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از جنگ در اوکراین مدعی شد که بیش از یک چهارم گردان‌های نظامی روسیه ناکارآمد شده‌اند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه روز دوشنبه وزارت دفاع انگلیس آمده است: روسیه در آغاز جنگ، بیش از ۱۲۰ گردان را که تقریباً ۶۵ درصد از کل نیروی رزمی زمینی این کشور را تشکیل می داد درگیر کرد.

بیانیه یادشده می‌افزاید: این احتمال وجود دارد که بیش از یک چهارم این گردان‌ها ناکارآمد شده اند.

وزارت دفاع انگلیس ادعا کرد: برخی از زبده ترین گردان‌های روسیه، از جمله نیروهای هوابرد بالاترین سطح فرسایش را متحمل شده اند و احتمالا سال‌ها طول خواهد کشید تا روسیه دوباره این نیروها را ترمیم کند.

این درحالیست که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دیروز در گفت وگو با شبکه «ای آر تی» یونان خاطرنشان کرد که توان ارتش اوکراین افزایش یافته است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha