۶۸۰ استاد و دانشجوی خراسان رضوی در حرم مطهر رضوی اعتکاف کردند

مشهد- ایرنا- رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خراسان رضوی گفت: ۶۸۰ استاد و دانشجو از دانشگاههای خراسان رضوی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی اعتکاف کردند.

حجت الاسلام المسلمین دکتر جواد مهدوی نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیستمین دوره اعتکاف حرم مطهر رضوی به مدت ۳ روز از ۲۷ تا ۲۹ ماه مبارک رمضان در مسجد گوهرشاد حرم  رضوی برگزار شد.

وی ادامه داد: این مراسم به همت هیات دانشجویی ودیعه الحسین با همکاری مجموعه دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی و با حضور ۲۲۰ برادر و ۴۶۰ خواهر از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های این استان برپا شده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خراسان رضوی اظهار داشت: از این تعداد معتکف ۱۴۴ نفر از دانشگاه فردوسی مشهد، ۲۰۱ نفر از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، ۲۶ نفر از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۴۲ نفر از دانشگاه فرهنگیان مشهد، ۶۳ نفر از دانشگاه امام رضا(ع)، ۱۲ نفر از دانشگاه پیام نور و ۲۵ نفر از دانشگاه فنی شهید منتظری مشهد و بقیه از سایر دانشگاه های استان خراسان رضوی بودند.

حجت الاسلام مهدوی نسب افزود: معتکفان در این سه روز بیش از ۱۲ ساعت در جلسات حلقه‌های بصیرتی و معرفتی با موضوعاتی همچون تفکر و خودشناسی، سبک زندگی، جریان اعتکاف و ثمره معنوی آن، استکبارشناسی و استکبارستیزی شرکت کردند.

وی ادامه داد: معتکفان همچنین در این سه روز از حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا مستشاری مولف کتاب تفسیر آیات برگزیده و حجت الاسلام مهدی سرلک به عنوان سخنرانان مذهبی بهره بردند.

سالانه سه نوبت اعتکاف در مشهد برپا می‌شود

معاون اجرایی دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه سالانه سه نوبت اعتکاف در مشهد برگزار می شود، گفت: اعتکاف رجبیه در ماه رجب، اعتکاف سه روز پایانی ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی با حضور طلاب و دانشجویان و دانش‌آموزان و همچنین گاها در روز نیمه شعبان نیز اعتکاف در خارج از حرم مطهر رضوی و در مساجد یا سایر مکان‌ها برگزار می‌شود.

مهدی شیخ افزود: در بیستمین دوره اعتکاف حرم مطهر رضوی ۱۶ استاد روحانی و مبلغه خانم شامل ۶ نفر روحانی معتکف برای مردان و ۱۰ نفر مبلغه بانو برای زنان به منظور تشکیل حلقه های معرفت و پاسخ به سوالات اساتید و دانشجویان معتکف حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این دوره از اعتکاف، ۴۵ حلقه معرفتی تشکیل شد که ۲۱ حلقه معرفتی را روحانیون معتکف و ۲۴ حلقه معرفتی توسط بانوان مبلغه شکل گرفته است.

معاون اجرایی دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همچنین برگزاری مناجات‌خوانی‌های شبانه، سخنرانی های معرفتی توسط اساتید حوزه علمیه و نیز حضور تولیت آستان قدس در جمع معتکفان از دیگر برنامه های این دوره بود.

گفتنی است مراسم اعتکاف حرم مطهر رضوی هر سال در ۱۳ رجب و ایام پایانی ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گوهرشاد برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha